Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslo plėtra į užsienį: realijos ir galimybės

Lietuva tampa vis atviresne šalimi užsienio valstybių vertybėms ir verslo tendencijoms, tačiau sėkmingas plėtimasis į naujas užsienio rinkas nėra tik galimybė, tai taip pat didžiulė rizika. „Plėtros galimybių Baltijos šalyse žvalgosi kas trečia Lietuvos verslo įmonė, tačiau verslas kiekvienoje šalyje skirtingas tiek dėl kultūrinių, tiek dėl mentaliteto skirtumų“,– pastebi AIESEC išvykstamųjų stažuočių viceprezidentas Tomas Grigaliūnas. Kaip elgtis, ką daryti, kad verslo plėtros sėkmė išaugtų?
AIESEC verslo renginys
AIESEC verslo renginys / AIESEC nuotr.
Temos: 1 „AIESEC“

Kaip prašoma AIESEC pranešime žiniasklaidai, beveik tris metus dirbdamas su verslo plėtros programa ir įmonėmis T.Grigaliūnas pastebi, kad greičiausiai užsienio rinkose įsitvirtina įmonės, kurios supranta, jog reikia priimti kitų rinkų darbo taisykles, atsižvelgti į kultūrinius skirtumus ir pradėti koreguoti savo produktus bei paslaugas. Tačiau, pasak AIESEC viceprezidento, šiandien vykdyti šiuos procesus nebėra taip sudėtinga, kaip būdavo anksčiau.

„Turint prieigą prie viso pasaulio informacijos ir žmonių, suprasti kitas rinkas ir jų verslo tendencijas darosi vis paprasčiau“,– sako T.Grigaliūnas.

Užsienietis kompanijoje – itin reikalingas konkurencijai

Logistikos įmonė UAB „GPA Logistika“ 2014 metais bandė plėstis į Kaliningrado sritį. Šiai iniciatyvai jie bendradarbiavo su tarptautine jaunimo organizacija AIESEC, kurios pagalba į kompaniją atvyko stažuotojas Benjaminas. Įmonės vadybininkas Artūras Korotkevičius dalinosi nuomone, kuo užsienietis iš tiesų yra naudingas plėtros procesui: „planuojant eiti į naują rinką, net ir su geru produktu, manome kad labai svarbu į siūlomą produktą pažiūrėti vietinio pirkėjo akimis ir patirtimi“.

A.Korotkevičius taip pat priduria, kad nors ir tuo metu projektas dėl ekonominės situacijos rinkoje ir vizos problemų neatnešė apčiuopiamų rezultatų, ateityje planuoja elgtis lygiai taip pat. Vadybininkas pamini, kad Benjamino darbu ir motyvacija liko patenkinti, todėl įmonė toliau bendrauja su stažuotoju ir tikisi, jog ateityje galės su juo tęsti bendradarbiavimą.

„TCG Telecom“ vykdantysis direktorius Andrius Danilaitis taip pat pabrėžia užsieniečio naudą įmonei norint išvengti konkurencijos. Direktoriaus nuomone, verslo plėtra į užsienį nėra lengva, tačiau realybė yra kitokia.

„Gretutinės rinkos yra žymiai didesnės savo poreikiais, o mes gyvename globaliame pasaulyje su labai nebrangiomis klientų pasiekimo galimybėmis (LinkedIn, Skype, Viber), kas konkurenciją padaro taip pat globalia“,– sako A.Danilaitis, kuri pabrėžia, kad šiandien verslas turi būti lankstus – reikia skaičiuoti ir investuoti ten, kur didžiausia galima nauda.

Didesnę tikimybę plėstis sėkmingai neša žmogiškieji faktoriai

Dėl fakto, kad kultūros yra nevienodos, A.Danilaitis pamini, kad parduodant paslaugas iš kitos šalies yra nemažas nepasitikėjimo rodiklis dėl būsimos paslaugų kokybės, aptarnavimo, bendravimo kalbos. Kitas itin svarbus žmogiškasis bruožas norint bendradarbiauti yra vartojamos komunikacijos būdas.

„Daugelis klientų mėgsta pabendrauti gyvai su būsimu partneriu (ypač Skandinavijoje), todėl arba reikia vykti pas klientus patiems, arba turėti lokalų atstovą“, – teigia A.Danilaitis.

Šiems faktoriams užtikrinti padeda kitos kultūros žmogus, kuris automatiškai suteikia klientui iš užsienio ir pasitikėjimą, ir gyvą bendravimą.

Padeda užsieniečių įtraukimas

Kiekvienam verslui sėkmė yra pagrindinis tikslas. Jis visada orientuojasi tiek į trumpalaikes arba ilgalaikes naudas darbuotojams, akcininkams ir visuomenei, tiek į pačius rezultatus.

„TCG Telecom“ direktoriaus nuomone, įtraukiant kitų šalių darbuotojus, galima juos pasiekti ženkliai geresnius, negu dirbant tik su esamais žmonėmis, kas padidina ir gaunamas naudas.

„Geresni rezultatai susideda iš daug faktorių, tokių kaip kalbos, papročių, kultūros žinojimas, tinkamos pardavimo argumentacijos taikymas, esamų aktualijų supratimas. Neturint tokio pardavimo ar aptarnavimo darbuotojo, kartais viena ar kita užsienio rinka taps tiesiog nepasiekiama.

Papildoma gaunama nauda yra ta, kad ir esami įmonės darbuotojai mokosi bendravimo kultūros, tolerancijos bei supratimo kitos kultūros, religijos, rasės žmonėms“,– A.Danilaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?