Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

A.Latakas: mažėjant tranzitinių krovinių iš Rytų, reikia atsisukti į Vakarus

Klaipėdos uoste mažėjant tranzitinių krovinių iš Rytų, reikia atsisukti į Vakarus, iš kurių per jūrą daugėja konteinerinių pervežimų, ro-ro krovinių, sako valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Algis Latakas
Algis Latakas / J. Andriejauskaitės / 15min nuotr.

„Mūsų mintys dabar turi būti sukoncentruotos į jūros pusę, į Klaipėdos uosto galimybę būti vadinamuoju „hubu“, vystyti veiklas, kurios kuria pridėtinę vertę. Bet tai labai ilgas procesas“, – „Vakarų ekspresui“ sakė A.Latakas.

„Mano manymu, Klaipėdos uostas tikrai neturi prarasti galimybės surinkti vėjo jėgaines, jas aptarnauti ir būti įtrauktas į vėjo jėgainių projektą jau vien dėl to, kad tame procese dalyvautų labai daug žmonių“, – teigė uosto vadovas.

Pasak jo, trąšų ir kitų tranzitinių krovinių, kurie menksta, kiekis sudaro gana didelę Klaipėdos uosto krovinių dalį. Dėl to bus ir mažesnis finansinis rezultatas, ir mažiau žmonių turės darbo.

„Krovinių kiekis uoste užauga per labai ilgą laiką. (...) Gal svarbiau yra ne pati prarasta krovinio tona, bet prarastas įdirbis. Jo labai gaila. O įdirbis naujiems kroviniams irgi turės būti toks pats ilgas kaip ir dar turimiems kroviniams iš Rytų pusės. Stebima tendencija – tranzitinių krovinių iš Rytų mažėja“, – teigė A.Latakas.

Jis „Vakarų ekspresui“ nekomentavo šios savaitės Vyriausybės sprendimo nutraukti sutartį tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir Baltarusijos trąšų milžinės „Belaruskalij“, nes ji neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

„Kad galėčiau išsamiau komentuoti situaciją, pirmiausia turėčiau pamatyti Vyriausybės nutarimą. Mes turėtume įvertinti, ar jis yra nukreiptas tik į „Lietuvos geležinkelių“ ir trąšų gamyklos sutartį, ar nuspręsta, kad trąšos apskritai turi nevažiuoti. Viena aišku, jeigu trąšos neatvažiuos iki uosto, jų uoste ir nebus“, – dienraščiui teigė A.Latakas, pabrėžęs, kad Baltarusijos kalio trąšų tranzito nutrūkimui rengėsi jau pernai lapkričio pabaigoje – parengti A ir B planai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos