Pranešama, kad „AirBaltic“ nuo rugsėjo nebeskraidys į Oslą, Gatwicko oro uostą Londone, Dubliną ir Hamburgą. Tai 15min patvirtino pati bendrovė.
Tiesioginius skrydžius į Hamburgą iš Vilniaus oro uosto bendrovė pradėjo 2022 m. kovą.
Taip pat nuo tos pačios datos bus retinamas skrydžių į Paryžiaus Charles'o de Gaulle'io oro uostą ir Berlyną dažnumas. Nuo rugsėjo į Paryžių bus skraidoma tris kartus per savaitę, į Berlyną – du. Dabar bendrovė siūlo po keturis skrydžius į savaitę šia kryptimi. Taip pat bus mažinamas ir skrydžių į Rygą bei Taliną dažnumas, tiesa, bendrovė tikslių skaičių nenurodė.
„Deja, pasaulinės tiekimo grandinės problemos taip pat paveikė ir kai kurių lėktuvų dalių prieinamumą. Šių dalių reikia „AirBaltic“ lėktuvams. Taigi dėl šios priežasties oro linijos ateinančiais mėnesiais pertvarkys visą skrydžių tinklą. Tai globali aviacijos industrijos problema, kurios negalima išspręsti orlaivį nuomojantis“, – rašoma 15min atsiųstame atsakyme.
„Tai yra laikinas sprendimas ir „AirBaltic“ sieks sugrįžti į Vilnių buvusia apimtimi žiemą, 2022–2023 m. sezonui. Su visais pokyčių paveiktais keleiviais bus susisiekta asmeniškai ir bus pasiūlytos alternatyvūs kelionės variantai“, – komentavo „AirBaltic“ atstovai.
Tai ne vieninteliai pastarosiomis savaitėmis paskelbti pokyčiai Vilniaus oro uoste.
Šį mėnesį taip pat buvo pranešta, kad Vokietijos oro bendrovė „Lufthansa“ visoje Europoje mažins skrydžių į Frankfurto ir Miuncheno oro uostus skaičių. Liepos mėnesiui atšaukti 10 skrydžių maršrutu Vilnius–Frankfurtas. „Lufthansa“ tokį sprendimą priėmė dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo. Darbuotojų trūkumas juntamas ir kitose didelėse rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė, kur per birželį atšaukta šimtai skrydžių
Aviacijos ekspertas Simonas Bartkus 15min sakė, kad kadangi šie pokyčiai nėra susiję su Europos aviaciją krečiančiu darbuotojų stygiumi, abu atvejus reikėtų atskirti.
Ekspertas taip pat teigė esąs kiek nustebęs, kad bendrovė motyvuoja savo sprendimą lėktuvų dalių trūkumu.
„Didžiausias lėktuvų trūkumas yra vasarą, o jie stabdo rugsėjo–spalio mėnesiams. Tai yra keista, nes lėktuvus ir išsinuomoti iš kitur yra pigiau, be to, jie labiau prieinami nei vasaros mėnesiais. Bet jeigu taip yra, tikėkimės, kad jie su tais maršrutais žiemą sugrįš“, – komentavo S.Bartkus.
Jis pridūrė, kad faktas, jog bendrovė nuima būtent šiuos maršrutus, indikuoja, kad jie greičiausiai buvo mažiausiai finansiškai atsiperkantys.
Vertindamas galimus populiariausių Lietuvos oro uostuose kompanijų – „Ryanair“ ir „Wizzair“ – žingsnius, S.Bartkus sakė, kad kol kas jokių signalų, kad kas nors keistųsi, nesimato.
„Wizzair“ tokiose rinkose kaip Lietuva nebeturi tokių didelių plėtros planų kaip penkis metus atgal, kai plėtėsi labai stipriai. O iš „Ryanair“ kol kas matosi, kad jie plečiasi visur, kur tik įmanoma. Jie turi streikų ir panašiai, bet komercinės plėtros niekur nestabdo“, – komentavo S.Bartkus.