Bendrovės valdyba ketvirtadienio vakarą paskelbė, kad šiuo metu „Air Canada“ administracijos direktoriaus pareigas užimančio B.Smitho kandidatūrą patvirtino Prancūzijos vyriausybė. Darbą „Air France-KLM“ jis turėtų pradėti iki rugsėjo pabaigos.
„Tai yra „Air France-KLM“ šansas pritraukti lyderį, kuris per 19 metų „Air Canada“ sukaupė didžiulę patirtį bei yra atviras dialogui“, – bendrame pranešime sakė Prancūzijos finansų ministras Bruno Le Maire'as ir susisiekimo ministrė Elisabeth Borne.
Prancūzija tebeturi 14,3 proc. „Air France-KLM“ akcijų.
Viena didžiausių B.Smitho užduočių bus atlyginimų derybos su profsąjungomis. Šiemet bendrovė išgyveno skaudžius streikus – nuo gegužės iki birželio darbuotojai streikavo iš viso 15 dienų, o dėl susidariusios situacijos pasitraukė ankstesnis įmonės vadovas Jeanas-Marcas Janaillacas.
„Aš puikiai suvokiu iššūkius, su kuriais šiuo metu susiduria „Air France-KLM“ ir esu tikras, kad avialinijų komandos turi viską ko reikia, kad būtume sėkmingi pasaulinėje avialinijų rinkoje“, – po paskyrimo paskelbtame pranešime sakė B.Smithas.
Tačiau jo darbą gali apsunkinti tai, kad didžiosios „Air France-KLM“ darbuotojus atstovaujančios profsąjungos kone vieningai prieštaravo užsieniečio paskyrimui į direktoriaus postą.
Devynios iš dešimties „Air France-KLM“ darbuotojus atstovaujančių profsąjungų trečiadienį išleido bendrą pranešimą, pasisakantį prieš B.Smitho paskyrimą. Pranešime profsąjungos piktinosi, kad „nuo 1933 metų prancūziška „Air France“ gali patekti į vadovo užsieniečio, kurio kandidatūrą palaiko konkurentas, rankas“.
Manoma, kad omenyje profsąjungos turi amerikiečių avialinijas „Delta Airlines“, kurioms priklauso 8,8 proc. „Air France-KLM“ grupės akcijų. Ši avialinijų grupė buvo sukurta 2004 metais sujungus „Air France“ ir olandų KLM.
Profsąjungų pranešime taip pat pabrėžiama, kad naujajam įmonės generaliniam direktoriui reikia „gilių žinių... apie Prancūzijos socialinį modelį“.
Savo ruožtu B.Smithas, dirbdamas „Air Canada“ administracijos direktoriumi, vadovavo deryboms su pilotais ir skrydžių palydovais prieš įkuriant antrinę pigių skrydžių įmonę „Air Canada Rouge“.
Tokia patirtis gali pasirodyti labai reikalinga „Air France-KLM“, nes bendrovė šiemet skaudžiai nukentėjo nuo brangių ir skrydžių tvarkaraščius sujaukusių streikų.
Šį mėnesį „Air France-KLM“ skaičiavo, kad 15 streiko dienų nuo vasario iki birželio įmonei kainavo 335 mln. eurų.