Vilniaus savivaldybės įkurta oro linijų bendrovė, kurios 83 proc. priklauso savivaldybės įmonei „Start Vilnius“, keleivius skraidinti pradėjo tik prieš kelias dienas. Pirmasis, inauguracinis, skrydis įvyko sekmadienį, birželio 30 dieną. Tuomet bendrovės vadovai džiaugėsi, kad lėktuvas buvo užpildytas daugiau nei 90 proc. ir esą kviestinių svečių tebuvo maža dalis.
Antradienio pavakarę iš Vilniaus oro uosto pakilusiame lėktuve situacija buvo kiek kitokia – be kviestinių keleivių į Briuselį iš Lietuvos sostinės skrido ne daugiau nei dešimt žmonių. Anot bendrovės Komunikacijos vadovės Sandros Meškauskaitės, kol kas dar sunku pasakyti, nuo ko priklauso keleivių srautai, tačiau vieną tendenciją jie jau pastebėjo – skrendančiųjų iš Briuselio į Vilnių yra kur kas daugiau, nei į Briuselį.
„Išsiaiškinome, kad tai priklauso nuo sezono – dabar vasara, visiems prasidėjo atostogos, tai ir keliaujama į Lietuvą. Vasaros pabaigoje-rudens pradžioje turėtų būti atvirkščiai, tada visi grįš į darbus Briuselyje“, – sakė S.Meškauskaitė.
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis |
Tai įrodė trečiadienio vakaro skrydis į Vilnių – lėktuvas buvo beveik pilnas, nemaža dalis skrendančiųjų – užsieniečiai.
Briuselio kryptimi „Air Lituanica“ skraido kasdien, išskyrus šeštadienius, 76 vietų orlaiviu „Embraer 170“. Iš Vilniaus lėktuvas kyla 18.30 val., iš Briuselio – 20.35 val. Kelionė į vieną pusę trunka 2.20 val.
Briuselio oro uoste šiuo metu skrydžius vykdo 65 oro bendrovės 200 krypčių, per mėnesį vidutiniškai pervežama 1,7 mln. keleivių. Per metus šis skaičius siekia beveik 20 mln. Lt.
„Air Lituanica“ nuo kito pirmadienio, liepos 8 dienos, skraidys ir į Amsterdamą. Anot bendrovės komercijos direktoriaus Simono Bartkaus, šia kryptimi keleiviai intensyviai domisi, nes pastaruoju metu į Amsterdamą iš Lietuvos neskraidė nė viena oro linijų bendrovė.
„Pastebime, kad itin daug skrendančiųjų Amsterdamą renkasi kaip tarpinį oro uostą. Siūlome daug jungiamųjų skrydžių bendradarbiaudami su bendrove KLM per šį miestą, todėl kryptis tikrai populiari“, – teigė S.Bartkus.
15min.lt/Violetos Grigaliūnaitės nuotr./KLM lėktuvas Briuselio oro uoste |
Į Amsterdamą lėktuvai iš Vilniaus oro uosto kils kasdien anksti ryte – 6.25 val., o iš Amsterdamo į Vilnių – 10 val. Kelionės trukmė į vieną pusė – 2.15 val.
Po mėnesio turi prasidėti ir skrydžiai į Berlyną. Šia kryptimi ketinama vykti keturis kartus per savaitę. S.Bartkaus teigimu, šiuos tris skrydžius gali aptarnauti vienas lėktuvas, nors ateityje „Air Lituanica“ yra suplanavusi išsinuomoti ir antrąjį.
Jis bus būtinas, jeigu pavyks įgyvendinti planus nuo rudens keleivius skraidinti į Prahą, Miuncheną, Maskvą.
Bilieto kaina į vieną pusę visomis trimis kryptimis siekia nuo 299 Lt, į Vilnių – keliomis dešimtimis litų brangesnė. Tiesa, ieškant skrydžių gali tekti susimokėti gerokai daugiau, kaip ir skrendant kitomis oro linijomis.
S.Bartkus neslėpė, kad konkurentai sureagavo į naujo oro vežėjo atėjimą į rinką – jų skrydžiai į Briuselį atpigo.
15min.lt/Violetos Grigaliūnaitės nuotr./Iš Vilniaus į Briuselį ir atgal skraidina ir „Brussels Airlines“ bendrovė. |
Iš Vilniaus į Briuselį taip pat skraidina „Brussels Airlines“ bendrovė. Iš Vilniaus jos lėktuvas kyla šešis kartus per savaitę
„Air Lituanica“ skrydžiai yra vykdomi bendradarbiaujant su Estijos oro linijų bendrove „Estonian Air“. Pagal ambicingus bendrovės planus, iki 2015 m. „Air Lituanica“ skrydžių žemėlapį sudarys 13-16 maršrutų, per metus planuojama pervežti po 500-600 tūkst. keleivių.