„Iki šiol Europos šalys imdavosi brangių kiekvienai šaliai pritaikytų sprendimų arba jų nacionalinės gynybos priemonės priklausė nuo Jungtinių Valstijų“, – Vokietijos specializuotame gynybos temomis rašančiame savaitraštyje „Griephan Briefe“ išspausdintame redakcijos straipsnyje sakė D. Hoke.
Europos šalys vis labiau nepajėgios individualiai spręsti šiuos klausimus, pažymėjo jis, atkreipdamas dėmesį į „smarkiai augantį skaičių techninių reikalavimų“, kuriuos turi atitikti kariniai lėktuvai.
Tačiau pasirinkdami amerikietiškas gynybos prekes, kaip F-35 naikintuvai, kurie yra pigesni, europiečiai rizikuoja perduoti savo gynybos pajėgumų kontrolę, pabrėžė D. Hoke.
„Ar tikrai norime įstumti save į vienašališkos priklausomybės poziciją. Dėl kiekvieno mūsų misijos scenarijų adaptavimo, dėl kiekvienos techninio aptarnavimo procedūros, dėl kiekvieno atnaujinimo?“ – klausė jis.
Siekiant mažinti priklausomybę nuo JAV ir šios šalies įtaką, „Airbus“ atstovas ragina šalis, kaip Prancūzija ir Vokietija, „greitai“ parengti planus dėl bendros europietiško naikintuvo, kuris pakeistų dabartinius orlaivius.
Tokia partnerystė padėtų sutaupyti ir pašalintų konkurenciją tarp atskirtų naikintuvų, kurie šiuo metu yra naudojami rinkoje, sakė D. Hoke.
Šiuo metu prancūzai naudoja naujausios kartos „Rafale“ naikintuvus, kuriuos gamina Prancūzijos ginklų gamybos kompanija „Dassault“. Vokiečiai naudoja „Eurofighter Typhoon“ ir senesnius britiškus naikintuvus.
Anot D. Hoke, laikrodis tiksi, nes tiek prancūzams, tiek ir vokiečiams „po maždaug 15 metų“ teks pakeisti didelę dalį savo naikintuvų parko. Be to, jis pažymėjo, bendro naikintuvo projektu domisi ir Ispanija, Belgija bei Italija.
„Jeigu bus būtina politinė valia, „Airbus“ siūlo skatinti Europos partnerių bendradarbiavimą ir formuoti šį mūsų bendros Europos ateities aspektą“, – sakė D. Hoke.