Tyrimo metu atrinktai grupei keleivių Harley Street medicinos praktika „The London Sleep Centre“, naudodama polisomnografiją, fiksavo visus standartinius fiziologinius miego matavimo duomenis, įskaitant elektroencefalogramas, akių, pilvo, krūtinės ir šlaunų judėjimo stebėseną. Atskleista, jog minimalaus 18 colių pločio kėdė pagerino keleivių miego kokybę 53 proc., palyginti su šeštojo dešimtmečio 17 colių (43,18 cm) standartu.
„Skirtumas buvo didžiulis. 18 colių pločio kėdėje visi keleiviai miegojo giliau, ramiau ir ilgiau. Jie pereidavo iš vienos miego stadijos į kitą, kaip ir turėtų būti normaliomis aplinkybėmis. Miegodami siauresnėse, 17 colių pločio kėdėse, keleiviai jautė daugybę trikdžių, o tai reiškia, kad jų miegas nebuvo itin gilus, jie negalėjo gerai pailsėti. Kai kalbame apie tolimuosius skrydžius ekonomine klase, kiekvienas colis turi didelės įtakos keleivių komfortui“, – teigia Dr. Irshaadas Ebrahimas iš „The London Sleep Centre“.
Per pastaruosius 50 metų oro transportas pastebimai pasikeitė. Dabar daugiau keleivių, jie skraido didesniais atstumais. Vien per pastaruosius 5 metus skrydžių, kurių ilgis – daugiau nei 6000 jūrmylių (daugiau nei 13 skrydžio valandų), padaugėjo 70 proc., nuo 24 iki 41 kasdien.
1998 m. dar nebuvo atlikta nė vieno skrydžio, kurio ilgis daugiau nei 7000 jūrmylių. Per ateinančius 15 metų keleivių srautas padvigubės, o iki 2032 m. pasaulio avialinijoms bus pristatyta daugiau nei 29,22 tūkst. naujų keleivinių ir krovininių orlaivių.
„Jei aviacijos pramonė nepareikš aiškios pozicijos dabar, rizikuojame apsunkinti keleivių komforto tobulinimą iki 2045 m. ir vėliau, ypač atsižvelgiant į orlaivių pristatymo grafikus ir numatomą jų eksploatacijos laiką. Tai reiškia, kad dar viena keleivių karta turės naudotis kėdėmis, pagamintomis pagal atgyvenusius standartus“, – pabrėžia Kevinas Kenistonas, „Airbus“ keleivių komforto padalinio vadovas.
„Airbus“ visuomet laikėsi minimalaus 18 colių standarto savo tolimųjų skrydžių ekonominės klasės kabinose. Tačiau kiti gamintojai mažina keleivių komforto standartus, grįždami prie siauresnio pločio kėdžių, lyginant su šeštuoju dešimtmečiu, taip tikėdamiesi išlaikyti konkurencingumą. Besikeičiantys KMI (kūno masės indeksas) ir požiūriai į asmeninę erdvę paskatino kitas pramonės šakas, pvz., laisvalaikio ar automobilių, peržiūrėti kėdžių plotį. Neseniai atliktas tarptautinis tyrimas, kurio metu buvo apklausti 1,5 tūkst. tolimųjų skrydžių ekonomine klase keleivių, atrinktų 4 tarptautiniuose oro uostuose (Singapūro, Šarlio de Golio, Frankfurto ir Amsterdamo), parodė, kad kėdžių patogumas dabar yra svarbiausias kriterijus, rezervuojant ilgo nuotolio skrydį ekonomine klase – jis svarbesnis net už skrydžio grafiką.
„Mūsų tyrimas atskleidžia ne tik tai, kad kėdžių plotis turi didelės įtakos keleivių komfortui, bet ir kad auga įžvalgių ekonominės klasės keleivių „armija“, kuri neketina taikstytis su ilgais skrydžiais suspaustose 17 colių kėdėse. Jie pasirinks avialinijas, siūlančias patogesnes kėdes, neretai jų kokybę išsiaiškindami socialiniuose tinkluose ar specialistų internetinėse svetainėse. Laimė, šiais laikais keleiviai turi iš ko rinktis ir jie pirmenybę teikia komfortui. Raginame juos atkreipti dėmesį į tai, kokią reikšmę turi vienas colis, skrendant ilgus nuotolius ekonomine klase“, – pridūrė K. Kenistonas.