„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Akcininką pakeitusi „Vitras-S“ jau gauna užsakymus remontuoti strateginius geležinkelius

Gelelžinkelių infrastruktūros bendrovė „Vitras-S“, kurios 99 proc. akcijų prieš kelis mėnesius netiesiogiai įsigijo buvęs „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Geležinkelio tiesimo centras (GTC) gamybos vadovas ir dabartinis „Vitras-S“ direktorius Pavelas Naidionovas, jau gauna užsakymus remontuoti strategiškai svarbius objektus.
Skrydis oro balionu virš Klaipėdos apylinkių
Asociatyvi nuotr. / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Anksčiau Estijos geležinkelių paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausiusio „Vitras-S“ galimybes dalyvauti „Lietuvos geležinkelių“ konkursuose temdė nepalankios vyriausybinės strateginius sandorius tikrinančios komisijos išvados, tačiau pasikeitus „Vitras-S“ savininkui, bendrovė jau buvo pripažinta kaip nekelianti grėsmės nacionaliniam saugumui.

„Lietuvos geležinkeliai“ informavo BNS, kad vyriausybinė komisija neužkirto kelio pasirašyti sutarčių su mažiausia kaina pasiūliusia „Vitras-S“ dėl strateginių geležinkelių remonto Kauno ir Šiaulių regionuose.

Komisija taip pat yra pateikusi teigiamą išvadą dėl sandorio su „Vitras-S“ Radviliškio geležinkelio stoties trečiojo kelyno pertvarkymo konkurse.

Gavę teigiamą išvadą, „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė 470,1 tūkst. eurų vertės sutartį dėl geležinkelių remonto Kauno regione su geriausią kainą pasiūliusia „Vitras-S“, rodo Centrinio viešųjų pirkimų portalo (CVPP) duomenys.

CVPP viešai pateikiamose pirkimų ataskaitose nurodoma, kad su „Vitras-S“ taip pat pasirašytos sutartys dėl geležinkelių remonto Vilniaus (669,4 tūkst. eurų) ir Klaipėdos (317,9 tūkst. eurų) regionuose. Visuose minėtuose pirkimuose „Vitras-S“ darbus pasiūlė atlikti už mažiausią kainą – mažesnę, nei siūlė GTC.

Pats P.Naidionovas, kuris „Vitras-S“ vadovu tapo dar 2019-ųjų birželį, kuomet įmonė tebepriklausė „Skinest Rail“, ketvirtadienį BNS sakė, kad daugiau informacijos ir komentarų pateiks po to, kai „Vitras-S“ išplatins pranešimą spaudai apie akcininko pasikeitimą.

Dėl neigiamų komisijos išvadų „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su „Vitras-S“ dėl Kauno rajono geležinkelių remonto pernai buvo uždrausta.

Komisija buvo nustačiusi, kad „Skinest Rail“ savininkas estas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.

„Lietuvos geležinkeliai“ su „Vitras-S“ sutartį dėl geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo galėjo pasirašyti tik tuomet, kai Vyriausybė nustatė, jog 2008 metais išardytas ruožas nėra laikomas svarbiu nacionaliniam saugumui.

Birželio 16 dienos eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo dokumentai rodo, kad P.Naidionovo kontroliuojamai „R-hold“ priklauso 99 proc. „Vitras-S“ akcijų.

Tuo metu 2019-ųjų finansinėje „Vitras-S“ ataskaitoje nurodoma, jog metų pabaigoje 84 proc. įmonės akcijų valdė Estijos „Skinest Rail“, likusius 16 proc. – fiziniai asmenys.

Praėjusiais metais „Vitras-S“ pajamos padidėjo daugiau nei 2,6 karto iki 11,625 mln. eurų, ataskaitoje nurodoma, kad tai daugiausiai lėmė 11,4 mln. eurų vertės Rengės ruožo atstatymo sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“. Ruožo atstatymo darbus „Vitras-S“ baigė pernai metų pabaigoje.

Įmonė pernai uždirbo 1,882 mln. eurų grynojo pelno, kai 2018 metais buvo patyrusi 956,9 tūkst. eurų nuostolį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų