„Šiuo metu diskutuojame, kalbamės, ieškome galimybių, kaip tą problemą spręsti, didinant ir spartinant Europos Sąjungos lėšų panaudojimą ateinančiais metais. Taip pat esame numatę kreiptis į Europos Komisiją. Kiek šiandien girdėjau, tą jau padarė asociacija „Linava“. Kreipimasis turėtų vykti gruodžio 3 dieną“, – trečiadienį po Vyriausybės posėdžio žurnalistams sakė Algirdas Butkevičius.
„Linava“ jau informavo EK
Vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Algimantas Kondrusevičius teigė, kad vežėjai informavo EK apie pasienyje su Rusija susidariusią situaciją.
„Mes Europos Komisiją informavome apie taikomus apribojimus. Kai buvo prieš metus ribojimas, Europos Komisija pagelbėjo“, – BNS aiškino A.Kondrusevičius. Pasak jo, tikimasi, kad EK kalbės su Rusija dėl apribojimų panaikinimo.
A.Kondrusevičius teigė, kad nuo praėjusios savaitės pabaigos dėl prastovų patirti nuostoliai kol kas nežinomi:
„Esmė ta, kad viena prastovos diena kainuoja 200-300 eurų vilkikui. Į Rusiją važinėja 8,5 tūkst. automobilių. Aišku, mes važiuojam ir į Baltarusiją, skirtingų įmonių yra skirtingi kaštai“.
Premjeras šneka apie kitas rinkas
Anot premjero, sprendžiant šią problemą, turi būti diskutuojama su verslininkais dėl ėjimo į kitas rinkas, tačiau jis pažymėjo, jog tai užtrunka laiko.
„Mes jau vieną išbandymą esame praėję, kai buvo sustabdytas pieno eksportas į Rusiją. Tada buvo didžiulis iššūkis kaip neprarasti dalies pajamų. Aš manau, kad mes su tuo iššūkiu gana sėkmingai susitvarkėme“, – žurnalistams kalbėjo A.Butkevičius.
Kaltina dėl „embargo“ produkcijos
Rusijos muitinės vadovas antradienį pranešė, kad nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius padėta, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą esą gabena „embargo“ produkciją, kuri yra su padirbtais sertifikatais. O dar anksčiau Rusijos muitininkai neoficialiai teigė, kad sutriko informacinės sistemos.
Vilkikų ir lengvųjų automobilių iš Lietuvos įvažiavimą Rusija pradėjo riboti praėjusios savaitės pabaigoje.