Šis sandoris, pasak analitikų, Prancūzijos bendrovei leis konkuruoti su Kinijos gamintojais, o Kanados įmonei padės sumažinti skolų naštą.
Pagal susitarimo su „Bombardier“ ir jos akcininko, Kvebeko pensijų fondo „Caisse de Depot et Placement“, memorandumą, „Alstom“ už padalinį sumokės 5,8–6,2 mlrd. eurų akcijomis ir grynaisiais pinigais.
Užbaigus sandorį, „Caisse de Depot“, kuriam priklauso 32,5 proc. „Bombardier Transportation“ akcijų, valdys apie 18 proc. Prancūzijos bendrovės akcijų.
„Alstom“ taip pat pranešė planuojanti savo būstinę Šiaurės ir Lotynų Amerikoje perkelti į Monrealį.
„Šis įsigijimas mums padės aprėpti didesnę pasaulio rinkos dalį ir sustiprins mūsų gebėjimus reaguoti į nuolat didėjančius tvaraus mobilumo poreikius“, – pareiškė „Alstom“ generalinis direktorius Henri Poupartas-Lafarge.
Anot jo, šis sandoris leis „Alstom“ sustiprinti pozicijas rinkose, kuriose yra įsitvirtinusi „Bombardier“, visų pirma Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Šiaurės Amerikoje, taip pat Kinijoje, kurioje Kanados bendrovės pozicijos yra „unikalios“.
Šiam sandoriui „Alstom“ ryžosi praėjus metams po to, kai Europos Komisija vetavo Prancūzijos bendrovės ir Vokietijos pramonės milžinės „Siemens“ geležinkelių verslo susijungimą.
„Bombardier Transport“ pardavimai pernai sudarė 8,3 mlrd. JAV dolerių, o užsakymų portfelio vertė metų pabaigoje sudarė 35,8 mlrd. JAV dolerių.
„Alstom“ pardavimai 2018–2019 finansiniais metais sudarė 8,1 mlrd. JAV dolerių, o užsakymų portfelio vertė 2018-ųjų pabaigoje sudarė 43 mlrd. JAV dolerių.
Didelių skolų slegiama „Bombardier“ 2015 metais pradėjo restruktūrizavimą, o sausį pareiškė planuojanti parduoti dalį turto.