„Nesikišimas reikštų nevaldomas eiles, o didelis keliautojų skaičius praleistų savo skrydžius. Tai lemtų nesaugias situacijas tiek keliautojams, tiek personalui“, – sakoma oro uosto pranešime.
„Schipholio oro uostas jau pranešė oro linijų bendrovėms ir kelionių organizatoriams, kad privalu apriboti keliautojų, galėsiančių per oro uostą, skaičių“, – priduriama pranešime.
Įtempta padėtis darbo rinkoje reiškia, kad yra per mažai apsaugos darbuotojų ir būtų neįmanoma atlikti būtinų visų skristi norinčių keliautojų patikrinimų.
Panaši padėtis stebima ir kituose Europos oro uostuose.
Pasak Schipholio oro uosto, didžiausias keliautojų skaičius, kurį oro uostas gali priimti per parą, rugpjūčio mėnesį išaugs iki maždaug 72,5 tūkstančio.
Kartu oro uostas nurodė, kad konsultacijos su oro linijomis dėl naujų limitų jau baigtos ir nustatyti didžiausi keleivių skaičiaus limitai liepos 7–31 dienoms, nors vėliau konsultacijos bus atnaujintos.
Oro uosto valdytojai tikisi šiemet sulaukti 60 mln. keleivių, po 2021 metais aptarnauto 25,5 mln. skaičiaus.
„Šios priemonės imamės neįtikėtinai sunkia širdimi. Visi Schipholio oro uosto darbuotojai ir visi mūsų partneriai tetrokšta keliautojus sutikti išskėstomis rankomis, ypač po koronaviruso pandemijos sukeltos krizės“, – tviteryje parašė oro uosto vadovas Dickas Benschopas.
„Šią vasarą Schipholyje įmanoma daug, bet ne viskas. Dabar, nustačius limitą, didžioji dauguma keliautojų galės saugiai ir atsakingai keliauti per Schipholį“, – pridūrė jis.
Pasak D.Benschopo, panašios priemonės planuotos įvesti Frankfurto ir Hitrou oro uostose, tačiau daugiau informacijos nepateikė.
Nyderlandų kelionių agentūrų federacija (ANVR) ketvirtadienį paskelbė, kad imsis teisinių veiksmų, siekdama priversti oro uostą sumokėti kompensacijas už atšauktus skrydžius.
Keli Europos oro uostai, įskaitant Paryžiaus Charles'io de Gaulle'o (Šarlio de Golio) oro uostą, sunkiai susidoroja su keleivių srautais dėl darbuotojų trūkumo, kelionių pramonei atsigaunant po koronaviruso pandemijos.