Po nesėkmingų prezidentės ir premjero bandymų pasinaudoti kariuomenės orlaiviu „Spartan“ vėl kilo diskusija apie tai, kad valstybės vadovams derėtų skristi nuomojamu arba įsigytu lėktuvu.
Premjeras sulaukė pasiūlymo?
Jeigu „Žalgirio“ varžybų grafikas nesutaptų su oficialiu delegacijų sąrašu – galima būtų lėktuvu daugiau skraidyti, – sakė G.Žiemelis
Ketvirtadienį premjeras Saulius Skvernelis užsiminė, „kad kai kurios sporto komandos“ prisidėtų prie keleivinio lėktuvo išlaikymo, jeigu valstybė nuspręstų įsigyti tokį orlaivį.
„Yra jau atsiliepimai, kad tam tikros sporto komandos nori ir galėtų prisidėti savo lėšomis prie išlaikymo to lėktuvo“, – ketvirtadienį Žinių radijui pareiškė premjeras.
Anksčiau jis yra sakęs, kad Lietuvai reikia daugiafunkcio keleivinio lėktuvo, kad juo galėtų skraidyti ir šalies vadovai, delegacijos, ir kariai.
S.Skvernelis neminėjo, kokia sporto komanda norėtų prisidėti ir ar Vyriausybė yra gavusi konkretų pasiūlymą.
Premjero patarėjas: vertinamos visos alternatyvos
Kauno krepšinio komanda „Žalgiris“ į Eurolygos rungtynes vyksta G.Žiemelio aviacijos verslo imperijai „Avia Solutions Group“ priklausančiu lėktuvu. Juo, beje, yra pasinaudojusi ir nacionalinė krepšinio rinktinė.
„Žalgirio“ krepšininkai į rungtynes per sezoną skrenda apie 15 kartų. Jie skrenda nauju ir patogiu „Boeing 737-500“ lėktuvu, priklausančiu bendrovei „Klasjet“. Pastaroji yra „Avia Solutions Group“ įmonė.
G.Žiemelio aviacijos holdingas yra „Žalgirio“ rėmėjas, marškinėlius puošia jo bendrovės pavadinimas.
Ar tai reiškia, kad krepšinio komandos vadovai pasiūlė premjerui, kuris neslepia savo meilės „Žalgiriui“, bendradarbiauti dėl lėktuvo?
„Oficialių pasiūlymų nebuvo“, – trumpai pakomentavo „Žalgirio“ atstovas spaudai Almantas Kiveris. Tiesa, S.Skvernelis yra dažnas svečias „Žalgirio“ rungtynėse, be to, spalį paskelbta, kad Vyriausybė grąžina seną skolą „Žalgiriui“ – 574 tūkstančius eurų už 1999 metų pergalę Eurolygos turnyre.
Premjero patarėjas Tomas Beržinskas sakė, kad visos alternatyvos yra vertinamos.
„Šiai dienai jokių konkrečių veiksmų nėra, premjeras tiesiog išreiškė savo poziciją. Ir šiandien dar niekas nepasakys, koks bus sprendimas: pirkti, nuomotis ar dar kažkaip kitaip. Visos alternatyvos, matyt, bus vertinamos, o argumentai pateikti sprendimų priėmėjams. Tuomet bus aišku, kokia kryptimi einama – ir su kokiomis sąlygomis, atsižvelgiant į kokius kriterijus, ir panašiai“, – teigė premjero patarėjas T.Beržinskas.
Prezidentūra teigė nenorinti teikti jokių komentarų šiuo klausimu.
G.Žiemelis: „Žalgiris“ gali lėktuvu dalintis
„Avia Solutions Group“ vadovas G.Žiemelis 15min teigė, kad „Žalgiris“, skrisdamas į Eurolygos rungtynes, parduoda dalį bilietų. „Jie parduoda ir kompensuoja didelę dalį skrydžio savikainos“, – sakė verslininkas, pridūręs, kad parduodama apie 30 bilietų lėktuve.
Aviacijos verslo savininkas užsiminė, kad „Žalgiris“ galėtų dalintis lėktuvu su valdžios atstovais, kai šiems reiktų skristi oficialių vizitų.
„Manau, kad galėtų „Žalgiris“ ir valstybei padėti, o mes galėtume galbūt dedikuoti dalį laiko tam“, – sakė G.Žiemelis. Dedikuoti šiuo atveju – skirti lėktuvą oficialiems valdžios pareigūnų vizitams. Tačiau tokie skrydžiai, suprantama, būtų negalimi, jei „Žalgiriui“ reiktų skristi į Eurolygos varžybas.
„Jeigu „Žalgirio“ komandos varžybų grafikas nesutaptų su oficialiu delegacijų sąrašu – galima būtų tokiu lėktuvu daugiau valandų skraidyti ir savikaina mažėtų visiems naudotojams“, – pridūrė „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas.
G.Žiemelio nuomone, valstybei neapsimokėtų pirkti naujo lėktuvo. Tačiau verslininkas sako turintis valstybei pasiūlymą.
Lėktuvas metams – už 3 milijonus eurų
„Krašto apsaugos ministerija galėtų būti užsakovu ir mokėti metinį mokestį už tam tikrą skrydžių skaičių“, – teigė jis. Pavyzdžiui, jeigu būtų garantuota, kad lėktuvas bus nuomojamas bent 500 valandų per metus, kiti tuo lėktuvu nesinaudotų.
Kaina? Maždaug 3-3,5 mln. eurų per metus su „viskas įskaičiuota“. Tiesa, yra ir pigesnis variantas – 60 skrydžių per metus, ir tai kainuotų apie 1,5 mln. eurų.
„Žalgirį“ skraidinančios „Klasjet“ generalinis direktorius Dovydas Jurgelevičius teigė, kad, pavyzdžiui, nuskristi į Briuselį ir grįžti atgal su 8 vietų lėktuvu galėtų kainuoti nuo 16 tūkst. eurų.
Tiesa, G.Žiemelio verslo imperijos sandoriui su valstybe gali sutrikdyti senesnės istorijos, pavyzdžiui, „Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ negali dalyvauti NATO skelbiamuose konkursuose, verslininkas kritikuotas už jo investicijas statant Maskvos Žukovo oro uostą, jo įmonėms neleista kurtis Zoknių oro uoste, kur dislokuoti ir NATO naikintuvai. Tam kelią užkirto Valstybės saugumo departamentas, nustatęs, G.Žiemelis bendradarbiauja su Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui artimais verslininkais, kuriems taikomos Vakarų sankcijos.