Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ar mažesnis PVM keleivių vežėjams aptirpdys ir bilietų kainas?

Valstybei tai kainuos 10 milijonų eurų per metus, tačiau keleiviams – beveik jokios naudos. Finansų ministerija pasiūlė sumažinti PVM tarifą keleivių vežimo paslaugoms nuo 9 iki 5 proc. Tačiau bilietai keleiviams dėl to vargu ar pigs – bent jau to nežada nei geležinkelininkai, nei, pavyzdžiui, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovai.
Vilniaus viešojo transporto bilietai
Vilniaus viešojo transporto bilietai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Tikisi, kad kainas sumažins

Finansų ministerijos pateiktais skaičiavimais, toks PVM sumažinimas biudžetui per metus kainuos apie 10 mln. eurų. O ar pati ministerija tiki, kad bilietai pigs? Ministerija tikisi, teigiama atsiųstame komentare.

„Kadangi reguliaraus susisiekimo keleivių vežimo paslaugų kainos iš esmės yra tvirtinamos savivaldybių tarybų sprendimais, PVM tarifo sumažinimas 4 procentiniais punktais (nuo 9 iki 5 proc.) sudaro prielaidas tokia pačia apimtimi mažinti keleivių vežimo bilietų kainas.

Manome, kad savivaldybių tarybos, peržiūrėdamos patvirtintas kainas, į tai atsižvelgs“, – teigiama komentare.

Tačiau keleivių vežėjai miestuose sako, kad apie bilietų pigimą svajoti nereikėtų.

Nauda – prašys mažiau paramos

Sostinės gyventojus ir svečius vežiojantis „Vilniaus viešasis transportas“ kasmet yra dotuojamas savivaldybės. Per metus savivaldybė įmonei skiria apie 10 milijonų eurų dotacijų.

„Tai jei PVM tikrai bus sumažintas ir padidės pajamos, iš savivaldybės dotacijų reikės mažiau. Žinoma, jei savivaldybė turi pinigų, tai bilietus gali piginti, bet tai nepatogu. Pavyzdžiui, dabar perkant iš vairuotojo bilietas kainuoja 1 eurą, o jei sumažinsi iki 95 centų, tai nepatogu“, – 15min dėstė laikinai „Vilniaus viešojo transporto“ vadovo pareigas einantis Rimantas Markauskas.

Sauliaus Žiūros nuotr./Vilniaus viešasis transportas
Sauliaus Žiūros nuotr./Vilniaus viešasis transportas

Beje, finansų ministras V. Šapoka sako tikintis, kad PVM lengvata keleivių vežimui gerins susisiekimą viešuoju transportu, mažins miestų užterštumą ir spręs spūsčių problemas. „Ypač tai aktualu didmiesčių gyventojams: pavyzdžiui, vien Vilniuje viešuoju transportu pasinaudoja šimtai tūkstančių žmonių – per metus suskaičiuojama daugiau nei 192 mln. vnt. kelionių“, – rašoma ministerijos išplatintame pareiškime.

Bilietų kainas neseniai padidinę „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat sako neatsižvelgsiantys į PVM sumažinimą keleivių pervežimo paslaugoms. Bendrovės Komunikacijos departamento vadovė Inga Čiuberkytė, paklausta, ar PVM sumažinimas atpigintų bilietus, sakė tuo abejojanti.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Lietuvos geležinkelių“ bilietų kainodaros pristatymas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Lietuvos geležinkelių“ bilietų kainodaros pristatymas

„Abejojame, ar paveiktų, nes kainas diktuoja rinka“, – trumpai pakomentavo geležinkelininkų atstovė.

Žada bilietus atpiginti

Tačiau tarpmiestinės kelionės autobusais, panašu, gali pigti. Bendrovė „Kautra“ žada piginti bilietus keleiviams tiek, kiek sumažės ir PVM.

„Tą patį darėme ir tada, kai PVM prieš keletą metų buvo sumažintas iki 9 proc. Tai ne mūsų pelnas, ne mūsų pinigai, tad paskaičiuosime tiksliai – bilietai pigs tiek, kiek mažės PVM“, – 15min sakė „Kautros“ vadovas Linas Skardžiukas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Linas Skardžiukas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Linas Skardžiukas

Tiesa, „Kautra“ turi sutartis ir su kai kuriomis savivaldybėmis miestuose ir rajonuose vežioti keleivius.

Tad ten viskas priklausys nuo savivaldybių sprendimo.

Lengvatinis 9 proc. tarifas keleivių pervežimo paslaugoms galioja nuo 2013 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos