Šie miesto viešajam transportui skirti autobusai įsigyti Aplinkos ministerijos administruojamos Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis.
„Tai jau trečias įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ parko atnaujinimas pastaruoju metu: prieš metus parkas papildytas 18 „MAN“, šių metų vasarį – 19 „Solario“ autobusų. Iš viso parkas per metus atnaujintas 58 naujais autobusais. Iki tol paskutinį kartą sostinėje autobusų parkas buvo atnaujintas 2003-2006 metais“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Viena iš naujųjų transporto priemonių Vilniuje bus hibridinis autobusas – tai tiek elektra, tiek dujomis varoma transporto priemonė. Ekspertai teigia, kad mišraus autobuso dujų sąnaudos yra dvigubai mažesnės negu tik dujomis varomo autobuso.
Mišraus tiek elektra, tiek dujomis varomo autobuso kilometro degalų savikaina siekia 57 ct/km, o tos pačios gamyklos tik dujomis varomo autobuso 1 km degalų savikaina yra 99 ct/km. Hibridinis autobusas Vilniaus gatvėse pasirodys pirmą kartą.
Nauji autobusai vežios ne tik vilniečius – visoje Lietuvoje į gatves išriedės 93 nauji autobusai. Aplinkos ministerija Vilnių paskyrė vienu iš pagrindiniu šio viešojo pirkimo koordinatoriumi. Visų 93 autobusų pirkimo vertė siekia 89,7 mln. Lt.
Be Vilniaus, naujais autobusais naudosis dar 8 Lietuvos miestų gyventojai.
„Kauno autobusai“ gaus 14 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5 bei Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus.
Visi autobusų parkai gaus ir po vieną hibridinę transporto priemonę, išskyrus Telšių autobusų parką, kuris gaus du tokius autobusus.
Iš viso Vilniuje važinėja 370 autobusų ir 320 troleibusų, per dieną pervežama 200 tūkst. keleivių.