Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Atlikti didžiausi Lietuvoje „Rail Baltica“ Neries tilto polių bandymai

„Rail Baltica“ statybų aikštelėje italų rangovas „Rizzani de Eccher“ atliko polių bandymus, kurie skirti nustatyti ir patikrinti polio laikomąją galią bei vientisumą. Panaudota maksimali 2280 tonų apkrova – didžiausia apkrova, naudota tokiems bandymams Lietuvos geležinkelių istorijoje, rašoma „Rail Baltica“ pranešime žiniasklaidai.
„Rail Baltica“ tilto per Nerį statybos, polių bandymo darbai
„Rail Baltica“ tilto per Nerį statybos, polių bandymo darbai / Bendrovės nuotr.

Ilgiausio – 1,51 km – tilto per Nerį statybose iki šiol vyko daug paruošiamųjų darbų: įrengti 308 tiltą laikysiantys poliai, kurių gylis – iki 28 metrų, atraminės sienutės, privažiavimai, pradėtos montuoti spraustasienės, vyko pasirengimas atramų galvenų betonavimo darbams pradėti.

„Bandymų apkrova susijusi su tilto nuosavu svoriu, projektavimo atsarga ir poveikiais, pasireiškiančiais tiltui – pavyzdžiui, traukinių apkrova, vėjo apkrova, apledėjimu, temperatūriniais ir kitais poveikiais. Maksimali bandymo apkrova – 2280 tonų (arba 22 800 kiloniutonų) – yra įspūdingas infrastruktūros testas. Tai rodo ir jos būsimą ilgaamžiškumą“, – kalbėjo „Rail Baltica“ įgyvendinančios bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

Bandymo metu polis palaipsniui buvo veikiamas didele apkrova iš viršaus, tuo pačiu fiksuojant jo nuosėdį. Atlikti bandymai turi atitikti apskaičiuotų polių vertikalias laikomąsias galias.

„Pirmieji testavimo darbai buvo sėkmingi, o tai reiškia, kad rangovas galės pradėti galvenų betonavimo darbus. Ant jų kils tilto kolonos – nuo požeminių darbų pereiname prie viršutinių“, – teigė „LTG Infra“ vadovas.

Numatyti polių statinės ir dinaminės apkrovos bandymai, kurių metu bus nustatoma polių ašinė laikomoji galia, taip pat dviejų tipų akustiniai polių bandymai. Akustinių bandymu metu per poliuje jau įmontuotus vamzdelius su ultragarsu bus stebimas garsas (aidas) jo viduje, taip pat į polius bus smūgiuojama sukeliant garso bangas. Prietaisai nustato akustinių bangų elgesį polyje, t. y. ar jame nėra norminių nuokrypių.

Rangovo skaičiavimu, greitasis traukinys per Neries tiltą pravažiuos per 23 sekundes.

„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas