„Per pusantrų metų šeštą dešimtmetį skaičiuojantis tiltas buvo suremontuotas iš pagrindų – sutvirtinti pamatai, praplatintos, pastatytos naujos atramos, sumontuota nauja perdanga, sutvarkyta vandens nuvedimo sistema ir upės vaga“, – sako Gediminas Viršilas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tiltų skyriaus vedėjas.
„Tilto būklė prieš rekonstrukciją buvo labai prasta: sijos buvo permirkusios druska, armatūra surūdijusi, plokštės aptrupėjusios, ilgą laiką remonto nemačiusio tilto atramos buvo smarkiai paveiktos vandens, kraštinių atramų konstrukcijos išsikraipiusios. Džiaugiamės, kad visi darbai pavyko sklandžiai ir dabar tiltas saugus tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems“, – sako Regina Barkauskienė, bendrovės „Latvijas tilti“ Vilniaus filialo direktorė.
Džiaugiamės, kad visi darbai pavyko sklandžiai ir dabar tiltas saugus tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems.
Pasak R. Barkauskienės, nuėmus viršutinius tilto sluoksnius, paaiškėjo, kad vidurinės tilto atramos buvo pasisukusios viena į kitą, o tai pavojinga, nes neužtikrinamas tilto stabilumas, todėl jau pradėjus darbus inžinieriams ir projektuotojams teko ieškoti būdų, kaip tokią padėtį ištaisyti.
„Kadangi buvo tvirtinamos tilto atramos, kol vyko darbai, eismas tiltu negalėjo vykti. Dėl užsitęsusių pirkimo procedūrų statybas pradėjome tik rudeniop, laikinąjį tiltą pastatėme rugsėjį. Vis dėlto mums pavyko darbus organizuoti taip, kad eismas pagrindiniu tiltu būtų ribojamas tik aštuonis mėnesius, nors visos statybos truko dvigubai ilgiau – stengėmės nepatogumus vairuotojams kiek įmanoma labiau sumažinti“, – pasakoja filialo vadovė.
Rekonstruotas tiltas per Jiesios upę buvo pastatytas 1962 m. Po dvidešimties eksploatavimo metų 1981-iais tiltas sulaukė nedidelio remonto, tačiau laikančiųjų konstrukcijų kelininkai tuomet nelietė.
„Latvijas tilti“ tilto rekonstrukciją vykdė praėjusių metų pavasarį laimėjusi Lietuvos automobilių kelių direkcijos paskelbtą konkursą, pasiūliusi darbus atlikti pigiau nei kiti trys konkurso dalyviai.
Nors konkursas įvyko 2014 m. balandį, sutartis su konkurso laimėtoja „Latvijas tilti“ buvo pasirašyta dar keliais mėnesiais vėliau ir darbai pradėti tik 2014 m. rugsėjį.
Darbus buvo sustabdęs kitas konkurso dalyvis AB „Kauno tiltai“ – bendrovė kreipėsi į Vilniaus apygardos, o vėliau ir į Lietuvos apeliacinį teismus, siekdama panaikinti Lietuvos automobilių kelių direkcijos sprendimą konkurso nugalėtoju paskelbti bendrovę „Latvijas tilti“, tačiau abu teismus pralaimėjo.
Šių metų vasarą „Latvijas tilti“ kartu su partneriais kelių tiesimo bendrove „Kauno keliai“ taip pat baigė statyti Panemunės aplinkkelį, tiltą bei estakadą per Nemuno senvagę pasienyje su Karaliaučiumi. Šių darbų vertė siekė 26,25 mln. eurų.