Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atstatytame Rengės geležinkelio ruože – pirmas traukinys

„Lietuvos geležinkeliai“ baigė prieš keliolika metų išardyto Rengės ruožo atstatymo darbus. Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje jungiančiame geležinkelio ruože jau važiavo pirmasis bandomasis traukinys. Atstatymo darbai 19 km ilgio geležinkelyje kainavo 9,4 mln. eurų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Bėgiai šiame ruože buvo išardyti daugiau nei prieš dešimt metų, tuomet teigus, jog jie yra nesaugūs. Šis sprendimas Lietuvai jau kainavo 28 mln. eurų baudą Europos komisijai, taip pat – daugiau nei 9 mln. eurų kainavo šią infrastruktūrą atstatyti.

VIDEO: Atstatytas 19 km ilgio geležinkelio ruožas tarp Mažeikių ir Rengės

Vykdant darbus ruože buvo paklota 19,081 km geležinkelio, taip pat atstatyti ar suremontuoti kiti kelio statiniai – 5 pervažos, 5 tiltai, 3 pralaidos, išvalyti vandens nuvedimo grioviai, atstatyta eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių sistema. Atstatytu ruožu jau važiuoja pirmieji bandomieji traukiniai, o reguliarus prekinių traukinių eismas bus atnaujintas 2020-ųjų pradžioje.

Negana to, šis ruožo išardymas tapo ir tarptautinių santykių su mūsų artimiausiais kaimynais – Lenkija ir Latvija – simboliu.

Metų pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ pažadėjo ruožą atstatyti, darbų pradžią skelbė ir Lietuvos, Latvijos bei Lenkijos šalių susisiekimo ministrai, susirinkę simboliniame renginyje Mažeikiuose. „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška renginio metu svečiams pažadėjo ruožą atstatyti iki metų pabaigos. Bendrovės vadovas džiaugiasi, jog pažadas buvo išpildytas – laiku ir numatyto biudžeto rėmuose.

„Džiaugiuosi, jog praeityje padaryta klaida pagaliau yra ištaisyta – geležinkelio bėgiai vėl sujungė Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje. Šis 19 km ruožas mums yra svarbesnis, nei vien tik 19 km geležinkelio linijos. Tai yra santykių tvirtumo ir verslo vystymo pamatas mums ir mūsų partneriams. Tikiu, kad drauge kursime tvarią ateitį“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Šis ruožas didžiausią naudą suteiks Lenkijos naftos koncerno „PKN ORLEN“ valdomai naftos perdirbimo produktų gamyklai Mažeikiuose. Šiuo ruožu naftos produktais užpildytos cisternos geležinkeliu į Latviją keliaus gerokai trumpesniu atstumu, nei keliauja šiandien.

„Mes atkūrėme gerus santykius su partneriais Lietuvoje ir tai leido efektyviau vykdyti veiklą šiame regione. Mūsų verslas bus sėkmingesnis, o tai reiškia papildomas pajamas tiek mums, tiek į Lietuvos valstybės biudžetą. Džiaugiamės atstatytais geležinkelio bėgiais, kurių nebuvo net dešimt metų“, – sako „PKN ORLEN“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai