Prisidėjo ir daug išlaidų reikalaujantys technologijų pokyčiai bei griežtesni išmetamųjų teršalų kiekiams taikomi reikalavimai.
Nors Vokietijos ekonomikos augimas lėtėjo, vartotojai palaikė vidaus automobilių rinką ir šalyje per metus užregistruotų naujų automobilių skaičius padidėjo 5 proc. iki 3,6 milijono.
Tačiau Vokietijos automobilių eksportas sumažėjo net labiau už gamybą – 13 proc. iki 3,5 mln. vienetų.
„Automobilių gamybos mažėjimas reiškia, jog Vokietijos svarba pasaulio automobilių gamybos pramonėje toliau mažėja“, – pareiškė tyrimų centro „Center Automotive Research“ (CAR) vadovas Ferdinandas Dudenhoefferis.
Pasaulio automobilių rinkos pernai neišvengė JAV ir Kinijos prekybos ginčo poveikio paklausai.
Automobilių gamintojai skundėsi, jog pasaulyje mažėjanti automobilių paklausa pakerta jų pelną kaip tik tuo metu, kai jiems reikia daug investuoti į mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą.
Bendrovės investuoja į technologijų, kaip antai automatizuoto vairavimo, projektus, ir ima skirti vis daugiau dėmesio hibridinėms arba elektrinėms transporto priemonėms, nes vis labiau griežtėja išmetamiesiems teršalams taikomi reikalavimai.
Pasak F.Dudenhoefferio, 1998 metais beveik 12 proc. visų pasaulyje parduotų automobilių buvo pagaminti Vokietijoje, o 2019 metais ši dalis smuko iki mažiau nei 6 procentų.
Visgi F.Dudenhoefferis gruodį paskelbtoje tyrimo ataskaitoje prognozavo, jog žemiausią lygį šiemet pasieksianti automobilių gamyba Vokietijoje 2021 metais vėl ims didėti.