BKT vadovas Vidmantas Dambrauskas sako, kad įmonė iki šiol nesulaukė jokių ženklų apie galimą didžiausios įmonės klientės, Baltarusijos kalio trąšų gamintojos „Belarsukalij“ krovinių nukreipimą į kitus uostus, nepaisant kaimyninės šalies lyderio grasinimų tai padaryti, taip keršijant Lietuvai už paramą Baltarusijos opozicijai.
„Kol kas nesulaukėme (ženklų dėl krovinių perorientavimo – BNS). Yra toks posakis – daryk ką gali, o bus kaip bus. Mes ramiai darbuojamės, nuo mūsų niekas nepriklauso, tai kam stresuoti? Jeigu mes galėtume kažką padaryti, turėti įtaką, tai galbūt aš bėgiočiau septintame prakaite ir kažką daryčiau“, – BNS sakė V.Dambrauskas.
„Tačiau jokių indikacijų kol kas neturime ir, tiesą pasakius, nelabai ir domiuosi, nes ta informacija dažnai būna klaidinga. Kol kas dirbame ramiai, kolektyvo nenoriu gąsdinti“, – teigė BKT vadovas.
V.Dambrauskas sako, kad šiemet tikimasi pasiekti panašų krovos rezultatą, kaip pernai, kai krauta 10 mln. tonų krovinių.
„Kol kas atsiliekame 1 proc. nuo praeitų metų (...) Tikimės šiuos metus baigti praeitų metų lygyje“, – sakė V.Dambrauskas.
Didžiausias įmonės akcininkas Igoris Udovickis (valdo 70 proc. akcijų) socialiniame tinkle pranešė, kad nepaisant Baltarusijos grasinimų krovinius nukreipti kitur, „Belarsukalij“ (30 proc. akcijų) iš dalies valdoma BKT rugsėjį į laivus ir konteinerius pakrovė beveik 1,1 mln. tonų krovinių – tai buvo rekordinė mėnesio apimtis.
Kol kas atsiliekame 1 proc. nuo praeitų metų (...) Tikimės šiuos metus baigti praeitų metų lygyje.
BKT vadovas pabrėžė, kad planuojant terminalo plėtrą, jo metinius pajėgumus padidinant iki 16 mln. tonų, įmonė dar turi laiko iki pavasario – šiuo metu vyksta projektavimas.
„Plane buvo leidimai statybai, numatomai plėtrai pavasariui, tai, reiškia, mes laiko turime iki pavasario“, – BNS teigė V.Dambrauskas.
I.Udovickis anksčiau teigė, kad BKT į plėtrą investuos 5,5 mln. eurų, o iš viso įmonė skelbia investavusi daugiau nei 100 mln. eurų.
Jis tuomet sakė, kad planai susiję su „Belaruskalij“ ketinimais didinti gamybos apimtis bei kitos Baltarusijos įmonės „Slavkalij“ planais pradėti gaminti apie 1,5 mln. tonų trąšų per metus, kurios taip pat bus eksportuojamos per Klaipėdos uostą.
Baltarusijos kroviniai pernai sudarė 30 proc. metinės Klaipėdos uosto krovos – jų perkrauta 15,5 mln. tonų, iš jų apie 9 mln tonų buvo „Belaruskalij“ trąšos.
I.Udovickis anksčiau BNS sakė, kad per pirmąjį metų pusmetį BKT į laivus pakrovė 4,6 mln. tonų, į konteinerius – apie 0,33 mln. tonų krovinių.
2019 metais įmonė perkrovė 10 mln. tonų krovinių, iš kurių beveik 9 mln. tonų (89 proc.) perkrauta į laivus, 1,1 mln. tonų (10,6 proc.) – į konteinerius. Beveik visi (98 proc.) per terminalą krauti kroviniai yra „Belaruskalij“ trąšos.
Lietuvai remiant Baltarusijos opoziciją, šalies autoritarinis lyderis Aliaksandras Lukašenka pradėjo grasinti nukreipti šiuo metu į Klaipėdą keliaujančius baltarusiškus krovinius į Rusijos uostus. Užsienio žiniasklaida šią savaitę pranešė, kad Baltarusija mažiausiai vieną naftos produktų krovinį eksportuos per Ust-Lugos uostą Rusijoje.