Bendrame pareiškime pažymima, jog amžiaus projektu laikomas „Rail Baltica“ sietinas su nacionaliniu saugumu, yra didelių investicijų ir spartesnio ekonominio augimo garantas.
Projektą koordinuoja trijų Baltijos valstybių valdomų geležinkelių bendrovių bendra įmonė „RB Rail“. Tačiau šalių derybos iki šiol vyko sunkiai – jų atstovai nesutarė, kurioje šalyje turi vykti viešieji pirkimai, kur turėtų būti mokamas pridėtinės vertės mokestis, kaip turėtų būti formuojama bendros įmonės valdyba. Šalys iki rugsėjo 30-osios turėtų pasirašyti galutinį susitarimą dėl viešųjų pirkimų ir PVM mokėjimo schemos.
„Rail Baltica“ sujungs Helsinkį su Berlynu per Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Be to, geležinkelis gali būti pratęstas iki Venecijos. Geležinkelio tiesimo darbus numatoma pradėti 2018-aisiais ir baigti 2024 – 2025 metais.
Projektui, kurio vertė sieks apie 4 – 5 mlrd. eurų, Europos Sąjunga gali žada skirti iki 85 proc. lėšų.