„Informuojame savo klientus ir tiekėjus, kad, mūsų vertinimu, orlaivių „737 MAX“ skrydžių atnaujinimas prasidės 2020 metų viduryje“, – rašoma „Boeing“ pranešime spaudai.
Bendrovė pažymėjo, kad naujojoje prognozėje atsižvelgiama ir į žinomas rizikas, ir į galimas problemas, kurios gali kilti orlaivio sertifikavimo procese. Be to, prognozėje atsižvelgiama į „nuodugnų reguliavimo institucijų atliekamą patikrinimą kiekviename sertifikavimo proceso etape“ ir būtinybę patvirtinti tinkamą pilotų mokymo programą.
Naujas „Boeing“ paskelbtas orientacinis terminas rodo, kad orlaiviai „737 MAX“ bus pradėti eksploatuoti daug vėliau, nei tikėjosi oro linijų bendrovės ir pramonės analitikai. Tokiu būdu antrus metus iš eilės sezono piko metu vežėjoms gali pritrūkti orlaivių.
„Boeing 737 MAX“ skrydžiai visame pasaulyje buvo sustabdyti 2019 metų kovą po dviejų katastrofų, susijusių su minėto modelio orlaiviais. Kovo mėnesį sudužo „Ethiopian Airlines“ priklausęs orlaivis, nusinešdamas 157 žmonių gyvybes. 2018 metų spalį nukrito Indonezijos „Lion Air“ priklausęs orlaivis. Tuomet žuvo 189 žmonės.
2020 metų sausį „Boeing“ laikinai sustabdė šių orlaivių gamybą.
Laukdama Federalinės aviacijos administracijos (FAA) patvirtinimo, bendrovė kelis kartus nukėlė numatomą „737 MAX“ grąžinimą į eksploataciją datą. Antradienį FAA patvirtino, kad laikosi „kruopštaus ir subalansuoto“ požiūrio į orlaivio sertifikavimą.
Draudimo įsigaliojimo metu oro linijų bendrovės turėjo 380 vienetų „737 MAX“, o dar 400 naujų orlaivių jau yra pagaminti ir „Boeing“ laukia, kada galės pristatys juos klientams.
„Boeing“ akcijų vertė per pastaruosius 12 mėnesių sumažėjo 14 procentų.