Jungtinių Valstijų aviacijos milžinė, kurios orlaiviai „737 MAX 8“ buvo nutupdyti visame pasaulyje kovo viduryje dėl precedento neturinčios krizės, pranešė, kad apie problemas, susijusias su defektine sparno priešakinės dalies detalių partija, ją informavo vienas bendrovės subrangovas.
Priešakinis orlaivio sparno kraštas yra labai svarbus lėktuvo kilimui ir nusileidimui, nes jis mažina sparno pasipriešinimą ir gerina aerodinamiką.
„Boeing“ savo pareiškime nurodė perdavusi defektinės partijos numerį orlaivių savininkams, kad jie galėtų patikrinti savo orlaivius.
Jei būtų nustatyta, kad orlaiviuose yra įmontuota ši detalė, ji turėtų būti pakeista, prieš vėl eksploatuojant lėktuvą.
„Ši detalė yra itin svarbi, nes jei priešakinės sparno dalies priešsparniai neišsiskleidžia simetriškai, gali susidaryti keliamosios jėgos skirtumas, o tai labai pavojinga, ypač kilimo ir tūpimo metu“, – naujienų agentūrai AFP pareiškė vienas aeronautikos ekspertas, prašęs neatskleisti jo pavardės.
Lėktuvų „737 MAX“ eksploatavimas buvo uždraustas, kai per dvi katastrofas, susijusias su šio modelio orlaiviais, žuvo 346 žmonės. Pirmoji nelaimė įvyko spalio mėnesį Indonezijoje, o antroji – kovą Etiopijoje.
JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA), ilgą laiką tarptautiniu mastu laikytos etalonine prievaizde, reputacija nukentėjo paaiškėjus apie priežiūros proceso trūkumus ir sužinojus, kad bendrovei „Boeing“ buvo leidžiama pačiai patvirtinti kai kurias modelio „MAX“ sistemas.
Priešakinis orlaivio sparno kraštas yra labai svarbus lėktuvo kilimui ir nusileidimui, nes jis mažina sparno pasipriešinimą ir gerina aerodinamiką.
Šiuo metu bendrovė tikrina „Boeing MAX 8“ programinės įrangos naujinius, kad būtų gautas leidimas vėl naudoti orlaivius, tačiau JAV ir Kanada nesutaria dėl to, kaip pilotai turėtų būti apmokyti naudoti atnaujintą programinę įrangą.
Vašingtonas mano, kad patyrusiems pilotams užtektų apmokymų kompiuteriais, tačiau Otava pageidauja mokymo procese panaudoti ir skrydžių treniruoklius.