Dirbo metus
Sostinės mero atstovas Aleksandras Zubriakovas BNS nurodė, kad G.Maželis atleistas dėl to, jog su juo savivaldybė nerado bendros kalbos. „Valdyba tokį sprendimą priėmė dėl nepakankamo G.Maželio įsitraukimo vykdant viešojo transporto pertvarką bei G.Maželiui neradus bendros kalbos su miesto taryba, savivaldybe, kitomis savivaldybės įmonėmis“, – BNS teigė A.Zubriakovas.
Praėjusią savaitę iš VVT valdybos pirmininko pareigų jo paties prašymu atleistas savivaldybės konservatorių ir opozicijos kritikuojamas Arūnas Šikšta.
G.Maželis VVT vadovauti pradėjo vos prieš metus – nuo 2016-ųjų gegužės 2 dienos. Vilniaus meras Remigijus Šimašius dar visiškai neseniai uoliai gynė G.Maželį nuo kitų Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narių kritikos, esą viešojo transporto bendrovės direktorius dirba labai gerai, įmonės rezultatai tik gerėja, VVT išsivadavo iš skolų ir pagaliau metus baigė dirbdama pelningai.
Tačiau ir meras nutilo. Pastarajame tarybos posėdyje, kai siekta pritarti viešųjų paslaugų teikimo sutarties sudarymui su atviro konkurso būdu parinkta ūkio subjektų grupe, kurią sudaro 4 bendrovės – „Rīgas mikroautobusu satiksme“, „Sabiedriskais autobuss“, „Ekspress-Ādaž“ ir „Transrevis“, vežti keleivius autobusais Vilniuje, opozicijos ir kolegų koalicijoje kritikos G.Maželiui meras jau klausėsi tylomis.
R.Šimašius tik teigė, kad artimiausiu metu turi susirinkti įmonės valdyba ir priimti sprendimus. Jis nekonkretizavo, kokie tie sprendimai bus, tačiau posėdyje taip pat kalbėjęs buvęs meras Artūras Zuokas jau kalbėjo apie faktą, kad valdyba pakeis įmonės vadovus.
Ragino trauktis du mėnesius
Taip ir nutiko – valdyba priėmė sprendimą, kad G.Maželis nebedirbs. 15min šaltinių teigimu, G.Maželis jau du mėnesius buvo raginamas trauktis iš pareigų savo noru, jį ragino esą ir pats meras, ir transporto klausimus kuruojantis vicemeras Linas Kvedaravičius. Tačiau G.Maželis prašymo neparašė iki pat praėjusio penktadienio.
Pats G.Maželis nenori komentuoti atleidimo. „Valdyba tegu komentuoja, aš nelabai noriu komentuoti, – 15min teigė G.Maželis. – Sunku pasakyti, ar link to vedė, ar nevedė, fonas kažkoks buvo, bet komentuoti per daug nesinori.“
Tai iš esmės situacija tik gerėja, dabar, sakyčiau, įmonė yra ant gerų bėgių pastatyta, – sakė G.Maželis.
Jo teigimu, įmonė pastaruoju metu dirbo itin sėkmingai – pernai metus baigė turėdama 3,4 mln. eurų grynojo pelno, tad esą jei kryptis nebus pakeista, viešasis transportas ir toliau sostinėje turėtų plėtotis tinkamai.
„Reorganizacija įvykdyta, procesai optimizuoti, įmonė niekada anksčiau istorijoje neturėjusi tokio pelno – 3,4 mln. eurų. Išmokėjome dividendus akcininkui, pasirašėme susitarimą su profsąjunga dėl trylikto atlyginimo išmokėjimo per šiuos ir kitus metus. Tai iš esmės situacija tik gerėja, dabar, sakyčiau, įmonė yra ant gerų bėgių pastatyta, labai daug darbų yra užsukta, jeigu tie darbai bus vykdomi, tai įmonės rezultatai neturėtų prastėti“, – kalbėjo G.Maželis.
Kompensacija – 55 tūkst. eurų?
Savivaldybėje sklandančius gandus, kad įtakos atleidimui galėjo turėti G.Maželio nenoras ateiti į Vilniaus tarybos posėdį, kai spręsta dėl pritarimo sutarčiai su dalies maršrutų perdavimo privatiems vežėjams konkurso laimėtoju, dabar jau buvęs VVT direktorius neigia. Jo teigimu, niekas nei jo asmeniškai, nei iš viso bendrovės atstovų į tarybos posėdį net nekvietė. „Tikrai būčiau sudalyvavęs aš asmeniškai“, – tikino G.Maželis.
Pagal darbo sutarties sąlygas G.Maželiui priklauso 10 mėnesių išeitinė kompensacija – 55 tūkst. eurų kainuotų šitos skyrybos.
Tačiau neatrodo, kad istorija baigsis tyliai. G.Maželis, 15min paklaustas, ar ketina valdybos sprendimą dėl atleidimo skųsti teismui, tvirtino, kad kol kas negalvojęs žengti tokio žingsnio. 15min šaltiniai tuo tarpu nurodo, kad savivaldybė jau gavo pretenziją iš G.Maželio.
„Pasirodo, pagal visas darbo sutarties sąlygas G.Maželiui priklauso 10 mėnesių išeitinė kompensacija – 55 tūkst. eurų kainuotų šitos skyrybos. To niekas nežinojo, nes valdyboje prieš metus, kai jis skirtas direktoriumi, kalbėta tik apie atlyginimą, mėnesinė alga pakankamai didelė – 5,5 tūkst. eurų. O su juo darbo sutartį pasirašė pats A.Šikšta ir tos kitos sąlygos, tarp jų – įspėjimo dėl atleidimo iš darbo terminas keturi mėnesiai ir šešių mėnesių išeitinė, nebuvo derinta, čia vienasmeniškai A.Šikšta tokią sutartį pasirašė“, – 15min teigė gerai informuotas šaltinis.
Savivaldybė tyli
Teigiama, kad penktadienį valdyba sutarė su G.Maželiu, jog jis iš pareigų trauksis gavęs dviejų mėnesių kompensaciją, kaip numatoma Darbo kodekse. Tačiau pirmadienį atėjo pretenzija, kad G.Maželis su tokiu atleidimu nebesutinka, pažeidžiamos jo darbo sutarties sąlygos. O tokia pretenzija esą tėra vienas žingsnis iki teismo.
Vilniaus vadovai plačiau G.Maželio atleidimo komentuoti nelinkę. Savivaldybė pateikė tik trumpą komentarą: „Savivaldybės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdyba penktadienį priėmė sprendimą atšaukti iš užimamų pareigų įmonės direktorių Gintarą Maželį. Įmonei laikinai, kol bus surastas naujas vadovas, pavesta vadovauti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatacijos direktoriui Rimantui Markauskui. Valdyba tokį sprendimą priėmė dėl nepakankamo G.Maželio įsitraukimo vykdant viešojo transporto pertvarką bei G.Maželiui neradus bendros kalbos su miesto taryba, savivaldybe, kitomis savivaldybės įmonėmis (SĮ „Susisiekimo paslaugos“ yra VVT partnerė). Šią savaitę skelbiama nauja, vieša atranka į įmonės direktorius.“
G.Maželis pastaruoju metu nuolat sulaukdavo kritikos dėl procesų VVT. Priekaištauta dėl noro 150 naujų autobusų įsigyti veiklos nuomos būdu, kas esą jų kainą būtų išpūtę iki 55 mln. eurų, nors pasirinkus išperkamąją nuomą ši suma sumažėjo iki 40,5 mln. eurų. VVT nelaimėjo ir dviejų Vilniaus savivaldybės skelbtų viešųjų pirkimų konkursų, kurie apima apie 17 proc. visų sostinės transporto maršrutų.