Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Briuselis lengvai Lietuvai 190 mln. Eur už „Rail Baltica“ neatiduos – kelia sąlygas

Briuselis „Rail Baltica“ atkarpai Lietuvoje ketina skirti 190 mln. Eur. Tačiau pasiimti šiuos pinigus lengva nebus – Europos Komisija kelia griežtas sąlygas, kurias Lietuva privalės įvykdyti, kad gautų geležinkelio vėžės tiesimui reikalingas lėšas. Jei Lietuva to nepadarys, žadama finansavimą nutraukti.
„Rail Baltica“ atidarymas Kaune
„Rail Baltica“ atidarymas Kaune / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Briuselis griežtina toną dėl „Rail Baltica“ finansavimo. „Rail Baltica“ projekto Europos Komisijos koordinatorė Catherine Trautmann penktadienį pranešė, kad Europos Komisija (EK) ketina finansuoti „Rail Baltica“ projektą, tačiau paramos siekianti Lietuva turės atitikti tam tikras sąlygas.

„Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas yra ne tik didžiausias infrastruktūros projektas Baltijos valstybių istorijoje. Tai taip pat yra gyvybiškai svarbi tarpvalstybinė susisiekimo grandis, kurios trūksta“, – sakė ji.

Milenos Migonytės/15min.lt nuotr./Catherine Trautmann (viduryje) Kauno geležinkelio stotyje
Milenos Migonytės/15min.lt nuotr./Catherine Trautmann (viduryje) Kauno geležinkelio stotyje

Lietuvai parama bus suteikia tik tuo atveju, jeigu ji visiškai atitiks EK iškeltas sąlygas, – sakė „Rail Baltica“ koordinatorė.

Šį kartą Lietuva prašė 196 mln. Eur. Komisija, pabrėždama, kad pasitiki Lietuva, nutarė skirti 190 mln. Eur finansavimą, tačiau mainais iškėlė kelias sąlygas, kurias turės atitikti Lietuva.

Jose kalbama apie Europos geležinkelio eismo valdymo sistemą, susitarimą su pagrindiniais projekto partneriais ir bendros įmonės „RB Rail“ valdymą.

„Lietuvai parama bus suteikia tik tuo atveju, jeigu ji visiškai atitiks EK iškeltas sąlygas“, – sakė C.Trautmann.

EK akcentuoja Europos traukinių eismo valdymo sistemos (ERTMS) įdiegimą Kaune – jai Lietuva prašė net 72 mln. Eur, tačiau šis prašymas Briuseliui pasirodė nepakankamai detalus. Todėl dabar EK prašo Lietuvos pateikti visas trūkstamas detales, kad galėtų įsitikinti, jos sistema atitinka visus techninius Europos geležinkelių agentūros reikalavimus.

Briuselis taip pat pabrėžia, kad projekto finansavimas yra neįmanomas be „stipraus susitarimo tarp visų Baltijos valstybių ir Europos Sąjungos“. Dėl to EK reikalauja atlikti galimybių studiją, kaip traukinys galėtų pasiekti 240 km/h greitį ir pan.

EK pareikalavo, kad kuo greičiau būtų sutvarkyta bendra Baltijos valstybių įmonė „RB Rail“ įmonė, kurios valdyba dėl nesutarimų iki šiol nėra suformuota.

Europos Komisija vis griežčiau kalba Lietuvos adresu. Perspėjama, kad Lietuva gali netekti paramos europinei vėžei, jei nepagreitins darbų.

„Klausimai, kuriuos kelia EK, yra sprendžiami, ir problemos nėra naujos. Lietuva turi unikalią galimybę projektui gauti 190 mln. Eur finansavimą ir tolimesnę ES paramą ateityje, jeigu tik artimiausiomis savaitėmis ir mėnesiais dirbs, kad išpildytų EK keliamas sąlygas“, – sakė C.Trautmann.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų