Čekai siaubia „airBaltic“ lėktuvų pavadinimų apklausą: siekia įtvirtinti skraidančią „vaginą“

Internetas lieka internetu. Latvijos oro bendrovei „airBaltic“ mėnesio pradžioje paskelbus konkursą, skirtą pavadinti jų lėktuvus Baltijos šalių miestų vardais, į šią veiklą netikėtai aktyviai įsitraukė čekų internautai. Priežastis – vieno nedidelio Estijos miesto pavadinimas rašomas tiksliai taip, kaip čekai nepadoriai vadina moterų lytinius organus.
Lėktuvas
Lėktuvas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Kaip jau skelbta, šį rugpjūtį, minint Baltijos kelio 35-ąsias metines, Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pakvietė dalyvauti specialiame balsavimo konkurse ir savo lėktuvų parką „Airbus A220-300“ pavadinti Latvijos, Estijos ir Lietuvos miestų vardais.

Iš viso vardai bus suteikti 48 orlaiviams, iš kurių po 16 atstovaus kiekvieną Baltijos šalį. Balsuoti galima internetu nuo rugpjūčio 5 d. iki rugpjūčio 22 d.

Paskutinę balsavimo dieną mažo Estijos miesto pavadinimas Kunda yra neabejotinas lyderis ne tik tarp Estijos miestų, tačiau ir apskritai. Jis šiuo metu yra sulaukęs daugiau nei 250 tūkst. balsų. Kai pavyzdžiui, Lietuvos lyderiai Druskininkai – nepilnai 20 tūkst. balsų.

Paslaptis, kodėl Kunda sulaukė tiek dėmesio – paprasta. Į balsavimą netikėtai įsitraukė čekai, mat žodis „kunda“ jų kalba reiškia moters lytinus organus. Tiesa, tai ta variacija, kurią greičiau išgirsite gatvėje ar užrašytą ant suolelio parke, o ne pamatysite anatomijos vadovėlyje.

Kaip rašo tinklapis expats.cz, Čekijos interneto vartotojai juokaudami ragino kitus „dalyvauti svarbiausiame savo gyvenimo balsavime“ ir „atlikti čekišką pareigą“.

Situacija atkreipė ir naujienų portalo novinky.cz dėmesį. Šiam leidiniui oro linijų atstovė spaudai teigė, kad oficialaus pareiškimo apie tai „airBaltic“ neturi. „Kaip tikrai suprantate, šių miestų pavadinimai nepriklauso nuo oro linijų bendrovės „airBaltic“, o tam tikrose kalbose kai kurie pavadinimai tiesiog gali turėti kitokią reikšmę“, – atstovė cituoja leidinys, pažymėdamas, kad šiuo pareiškimu ji čekams suteikė realią viltį, kad Kundos miestui diskvalifikacija negresia.

Čekams gali netgi pavykti pasimėgauti savo pastangų vaisiumi savo šalyje – „airBaltic“ vykdo skrydžius iš Latvijos sostinės Rygos į Prahą. Gali būti, kad tokia tikimybė vėliau dar padidės – Vilnius – Praha kryptis yra svarbi Lietuvos oro uostams, dėl jo atsiradimo deramasi su įvairiomis oro bendrovėmis. Ši kryptis greičiausiai būtų skatinama kitaip – jam gali būti pritaikyta naujo maršruto nuolaida. Tokiu vežėju teoriškai galėtų tapti ir „airBaltic“.

„Praha turi iššūkį dėl didelio vienkrypčio eismo gatvės, t.y. pardavimai visiškai dominuoja Lietuvos pusėje (53 keleiviai per dieną yra daugiausia lietuviai), todėl potencialo užimti tą kryptį turi tik stiprus Lietuvoje brand’as (daugiausia potencialo „Ryanair“, „Wizz Air“ ar „airBaltic“)“, – liepą savo naujienlaiškyje rašė Lietuvos oro uostų direktorius Simonas Bartkus.

Lietuvoje pirmauja mažieji miestai

Įdomu, jog antrąją vietą Estijos lėktuvų sąraše taip pat gerokai atsiplėšęs nuo artimiausio konkurento užima Piusis (est. Pussi). Šio 1000 gyventojų turinčio miesto iškilimas angliškai mokančių žmonių taip pat neturėtų stebinti – tai irgi primena vaginą reiškiantį žodį. Trečioje vietoje atsidūrė šalies sostinė Talinas.

Latvijoje ir Lietuvoje panašių ekscesų nepasitaikė, tiesa, abiejose šalyse pirmauja ne didžiausi šalies miestai.

Paskutinės balsavimo dienos ryte Lietuvoje pirmauja Druskininkai (19942 balsai), Rokiškis (8345), Alytus (7583), Joniškėlis (7083) ir Tauragė (7059). Į galutinį šešioliktuką patenka trys miestai su oro uostais (Vilnius, Kaunas, Šiauliai), tuo tarpu Palanga tėra 34 vietoje ir savo vardo ant „airBaltic“ lėktuvo, panašu, nepamatys. Visgi Klaipėda yra ant ribos – rikiuojasi 18-oje vietoje.

Latvijos lyderiai – Daugpilis, Rėzeknė ir Ryga.

Balsuoti už savo miestą bendrovė ragina čia: https://vote.airbaltic.com/lt/

Internautai nepraleis progos „patrolinti“

Dar gana neilgoje interneto istorijoje yra ne vienas pavyzdys, kai sprendimas atiduoti valią ką nors pavadinti internetui, vėliau priverčia iniciatorius permąstyti savo sprendimus.

Vienas žymiausių to pavyzdžių nutiko Jungtinės Karalystėje 2016 m., kai Jungtinės Karalystės Gamtinės aplinkos mokslinių tyrimų taryba nutarė surengti internetinį balsavimą, kokį vardą duoti naujausiam jų laivui.

Nors galiausiai jis buvo pavadintas garsaus šalies gamtininko Davido Attenborough vardu, tai padaryta prieš internautų valią – apklausoje triuškinamai laimėjo vardas laivą pavadinti „Boaty McBoatface“. Sunkiai į lietuvių kalbą išverčiamas pavadinimas yra sukonstruotas iš angliško žodžio „boat“, reiškiančio laivą, dar pridedant anglų kalboje pavardėse sutinkamą priešdėlį „Mc“ ir žodį „face“ (liet. Veidas). Lietuviškai tai galėtų skambėti kaip „Laiviukas McLaivaveidis“.

Tiesa, gana konservatyviai britų įstaigai toks sprendimas nebuvo priimtinas, todėl interneto vartotojų nuosprendis ignoruotas. Visgi organizatoriai rado kompromisą – kadangi tyrimų laivas dar turėjo du nedidelius povandeninius dronus, „Boaty McBoatface“ vardu pavadintas vienas iš jų.

Lietuvoje taip pat būta apklausų „užgrobimo“ pavyzdžių. 2011 m. jaunai JAV atlikėjai Rebecai Black išleidus itin daug pašaipų ir neigiamų įvertinimų sulaukusią dainą „Friday“, mūsų šalies tinklaraštininkai rado progą ją įprasminti.

Youtube.com stop kadras/Rebecca Black
Youtube.com stop kadras/Rebecca Black

Praktiškai tuo pat metu bendrovė „Utenos alus“ rengė internetinį konkursą, skirtą pavadinti savo naują alų. Interneto forumuose, tinklaraščiuose ir socialiniuose tinkluose kilo vajus balsuoti būtent už pavadinimą „Friday“ ir jis laimėjo nemažu skirtumu.

Pakankamai neutralus pavadinimas – „friday“ angliškai reiškia penktadienis – greičiausiai tenkino abi puses. Internautai džiaugėsi prastūmę savo variantą, o kompanija išvengė necenzūrinių ar dviprasmių pavadinimų. Alus šiuo pavadinimu jau nebėra gaminamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis