15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Chaosas, atšaukti skrydžiai ir per siūles braškantys oro uostai: kokie 2022-ieji buvo aviacijai?

2022-ieji aviacijai buvo dar vieni iššūkių kupini metai. Nors pasaulis, nuslūgus koronaviruso pandemijai, ėmė keliauti, į oro uostus pasibeldė chaosas dėl atšauktų skrydžių. Tačiau buvo ir gerų dalykų – pavyzdžiui, stebėta pažanga ekologiškesnio keliavimo lėktuvais srityje. CNN apžvelgia, kokius pakilimus ir nuosmukius išgyveno aviacija permainingais 2022 metais.
Lėktuvas
Lėktuvas / „ZUMA press“/„Scanpix“ nuotr.

1. Pandemijos apribojimai sušvelnėjo ir pasaulis nusiėmė kaukes

Metus pradėjome užsidėję medicinines kaukes ir pasiruošę žaliuosius pasus. Jau kovo ir balandžio mėnesiais taisyklės ėmė švelnėti, o Europa pirmoji ėmė atsisakyti apribojimų. Lėčiausiai duris turistams pravėrė Azija, tačiau dabar net Honkongas, Taivanas ir Japonija įsileidžia keliautojus. Paskutinė apie atsisakomus apribojimus šį mėnesį pranešė Kinija.

2. Žmonės vėl pradėjo skraidyti ir tai sukėlė problemų

Vėlavimai, atšaukiami skrydžiai, ilgos eilės, streikai, didesnės bilietų kainos. Vasarą kilęs chaosas persikėlė ir į žiemą, nes po pandemijos atsiradęs personalo trūkumas, infrastruktūros problemos ir kai kuriose šalyse kilę ginčai tarp darbuotojų ir darbdavių paralyžiavo aviaciją.

123RF.com nuotr./Skrydis
123RF.com nuotr./Skrydis

Skrydžių skaičius JAV ir kitose šalyse vis dar nepasiekė prieš pandemiją buvusio lygio, o tai reiškia, kad dėl už pasiūlą didesnės paklausos didėja bilietų kainos.

3. Vienas judriausių pasaulio oro uostų paprašė oro linijų nebepardavinėti bilietų

Londono „Heathrow“ oro uostas liepą apribojo išvykstančių keleivių srautą iki 100 tūkst., nes nebeįstengė susidoroti su išaugusia paklausa.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Atvykimas į JK
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Atvykimas į JK

O Armagedono sūkuryje atsidūrusios oro linijos buvo priverstos ieškoti originalių problemos sprendimo būdų. „Delta Air Lines“ iš „Heathrow“ į Detroitą išskraidino lėktuvą su 1000 keleivių pamestų lagaminų ir krepšių. Keliautojų lėktuve nebuvo.

4. „Wizz Air“ ir „Republic Airways“ bandė gudrauti

Vengrijos pigių skrydžių bendrovės „Wizz Air“ vadovybė sulaukė kritikos, kai liepą paliepė darbuotojams mažiau atostogauti.

O JAV Federalinė aviacijos administracija atmetė prieštaringai vertinamą „Republic Airways“ prašymą leisti sutrumpinti skrydžio valandų skaičių, reikalingą norint tapti antruoju pilotu.

5. Išaugo keleivių nepasitenkinimas

Rugpjūtį oro linijų klientų pateikiamų skundų skaičius Jungtinėse Amerikos Valstijose išaugo 320 proc., palyginti su prieš pandemiją buvusiais duomenimis. Iki lapkričio JAV oro linijų bendrovės keleiviams išmokėjo daugiau kaip 600 mlrd. dolerių kompensacijų už atšauktus skrydžius ar pakeistus jų laikus nuo pandemijos pradžios.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Lėktuvas
Lukas Balandis / BNS nuotr./Lėktuvas

Ypač skaudžiai nukentėjo neįgalūs keliautojai, kuriems paslaugos buvo teikiamos nepakankamai kokybiškai, o jų aptarnavimas dažnai vadintas „nepriimtinu.“

6. Dėl invazijos į Ukrainą uždaryta oro erdvė

Rusijai įsiveržus į Ukrainą, buvo uždaryta oro erdvė virš abiejų šalių, o Rusijos oro transporto bendrovėms buvo pritaikytos sankcijos. Dėl karinio konflikto kovo mėnesį taip pat smarkiai išaugo aviacinių degalų kainos.

Beje, didžiausią pasaulyje komercinį lėktuvą „Antonov AN-225“ karo pradžioje sunaikino Rusijos pajėgos, smogusios į bazę Ukrainoje.

7 .Užplūdę karščiai apsunkino keliones

Šią vasarą Europa, JAV ir Azija išgyveno karštį. Vienu atveju Londono oro uoste buvo sustabdyti skrydžiai, kai dėl aukštos temperatūros buvo pažeistas kilimo ir tūpimo takas. Ekstremalus karštis taip pat gali apsunkinti lėktuvų kilimą, ypač didesniame aukštyje esančiuose oro uostuose.

8. Sumušti ilgų reisų rekordai

Kovą avialinijų bendrovė „Air New Zealand“ pirmą kartą istorijoje pradėjo tiesioginius 17 valandų trukmės skrydžius iš Oklando į Niujorką. Netrukus po to „Qantas“ pradėjo panašios trukmės skrydžius iš Melburno į Dalasą.

„Scanpix“/„RIA Novosti“ nuotr./Melburnas
„Scanpix“/„RIA Novosti“ nuotr./Melburnas

Gegužę „Qantas“ užsakė 12 lėktuvų A350-1000, kuriuos tikisi naudoti galimai rekordiniams 20 valandų trukmės skrydžiams, galintiems sujungti Australiją su Niujorku ir Londonu.

9. Aviakompanijos suplanavo ambicingus transatlantinius maršrutus

Naujokė „FlyAtlantic“ kartu su „Norse Atlantic Airways“ siekia į rinką sugrąžinti pigius transatlantinius skrydžius, nepaisant to, kad ši rinka yra nelabai pelninga.

Tuo metu „JetBlue“ paskelbė, kad 2023 m. išplės savo pigių transatlantinių skrydžių pasiūlą ir be jau vykdomų skrydžių į Londoną pradės skraidinti iš Niujorko ir Bostono į Paryžių.

10. Tvarumo tikslai

Kovą „Airbus A380“ atliko skrydį lėktuvu, kuris buvo varomas maistiniu aliejumi ir panaudotais riebalais. Į šią ekologišką alternatyvą, vadinamą tvariuoju aviaciniu kuru, oro linijų bendrovės deda dideles viltis, tačiau ji vis dar nėra plačiai naudojama.

„Airbus“ šiuo metu kuria ir vandeniliu varomą kuro elementų variklį.

11. Keli svarbūs oro uostai atsinaujino

Čikagos O‘Haro oro uoste, kuris yra vienas judriausių pasaulyje, šiais metais buvo tęsiami atnaujinimo darbai, o daug kam nepatikusiame Niujorko LaGuardia oro uoste buvo atidarytas naujas prabangus 4 mlrd. dolerių vertės „Delta Airlines“ terminalas.

Naujos informacijos atskleista ir apie Singapūro Changi oro uosto 5-ąjį terminalą. Šis oro uostas dažnai vadinamas geriausiu pasaulyje, o dabar jis turėtų padidėti beveik dvigubai.

Shutterstock nuotr./Singapūro Changi oro uostas
Shutterstock nuotr./Singapūro Changi oro uostas

12. Nepatyręs keleivis pats nutupdė lėktuvą

Pilotavimo patirties neturėjęs keleivis gegužę Floridos oro uoste pats nutupdė vienmotorį lėktuvą „Cessna 208“, nes pilotas prastai pasijuto.

O liepą pilotas buvo priverstas nutupdyti savo nedidelį lėktuvą judriame Šiaurės Karolinos greitkelyje po to, kai ėmė gesti jo variklis.

13. Lėktuvų stebėjimas tapo nauju hobiu

Vasarį Jungtinės Karalystės gyventojas Jerry Dyeris tapo nacionaliniu didvyriu, nes iš „Heathrow“ oro uosto daugiau nei 200 tūkst. susidomėjusių žmonių tiesiogiai transliavo, kaip per audrą „Eunice“ leidžiasi lėktuvai.

Šie metai taip pat buvo svarbūs skrydžių stebėjimo platformai „FlightRadar 24“. Jos interneto svetainę rekordiškai daug lankytojų aplankė, kai lėktuvu buvo gabenamas karalienės Elžbietos II karstas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais