Trys sunkvežimių vairuotojai atskleidė britų dienraščiui „The Guardian“, kaip atrodo jų darbas pervežimo įmonėje. Britai susidomėjo „Hegelmann“ todėl, kad lietuvių kompanija veža krovinius ir „Amazon“. Pastaroji skelbia kelianti aukštus reikalavimus savo partneriams, o paaiškėjus, kad to nesilaikoma, atsisako tokių vežėjų.
„The Guardian“ rašo, kad lietuvių įmonės vairuotojai, gabendami krovinius siuntų gigantui „Amazon“, manipuliuoja ne tik tachografais, bet ir atlyginimais. Tiksliau, tuo manipuliuoja jų darbdaviai.
Sukėlė klausimų, ar „Amazon“ tinkamai pasirenka partnerius
Vairuotojai prisipažino „The Guardian“, kad jie buvo instruktuoti, kaip manipuliuoti tachografais taip prailginant darbo valandas.
„The Guardian“ cituoja pervežimo įmonėje dirbančius Oleką Shevchenko iš Ukrainos, Sinikkhodja Aripkhodjaevą iš Uzbekistano, apie kurio patirtį Kaune 15min jau rašė, taip pat Ihorių Peratoką iš Baltarusijos. Jų prisipažinimai Didžiojoje Britanijoje sukėlė klausimų, ar „Amazon“ tinkamai pasirenka partnerius, ar šie laikosi darbo sąlygų.
„Visi partneriai privalo laikytis galiojančių įstatymų ir „Amazon“ tiekėjų elgesio kodekso, kuriame didžiausias dėmesys skiriamas teisingiems atlyginimams, išmokoms, tinkamoms darbo valandoms ir kompensacijoms. Mes nedelsdami imamės veiksmų, jei pastebime, kad partneris nesilaiko reikalavimų“, – pakomentavo istoriją apie lietuvių įmonę „Amazon“ atstovai. Tiesa, jie nepatvirtino, kad nutraukė sutartį su „Hegelmann Transporte“.
Neigia, kad instruktuoja vairuotojus
„Hegelmann Transporte“ generalinis direktorius Tomas Jurgelevičius 15min tvirtino, kad vienas iš vairuotojų, kurį citavo „The Guardian“, jau kurį laiką šantažuoja kompaniją, grasindamas pakenkti ir reikalaudamas mainais 2 mln. eurų.
„Situacijos dėl šantažo išsamiai komentuoti, deja, negalime, nes esame inicijavę procesą dėl teisminio tyrimo pradėjimo“, – sakė jis.
Kompanija atmeta įtarimus, kad buvo klastojami tachometrai. Pasak T.Jurgelevičiaus, tachografų korteles vairuotojui išduoda Transporto inspekcija toje šalyje, kurios pilietybę jis turi.
„Hegelmann Transporte“ ir kitos grupės įmonės veikia skaidriai ir pagal visus galiojančius teisės aktus – užtikriname, kad vadovybė jokiais būdais nepalaiko ir neskatina tokio elgesio. Jeigu bendrovei taps žinoma, kad atskiri darbuotojai dirba ne pagal galiojančias taisykles, bendrovė dės visas pastangas siekdama išsiaiškinti tokias situacijas ir užkirsti joms kelią“, – teigiama vadovo komentare.
Dėl „Amazon“ komentarų neteikia
Jis pridūrė, kad pandemijos metu didžiausias dėmesys buvo skirtas darbo vietų išlaikymui, o atlyginimai buvo mokami laiku.
Kalbėdamas apie „Amazon“, T.Jurgelevičius atkreipė dėmesį, kad „Hegelmann Group“ yra įvairiose šalyse veikianti įmonių grupė, kuriai priklausančios įmonės veikia kaip savarankiški juridiniai asmenys.
Kompanijos politika bei sutartys su klientais draudžia komentuoti ar nurodyti detales, susijusias su klientais. „Todėl atsiprašome – detaliau atsakyti į klausimą negalime“, – sakė jis.
Lietuvos profesinių sąjungų aljanso vadovas Audrius Cuzanauskas mano, kad tokių atvejų tik daugės. „Didžiosios korporacijos yra pasirašiusios įsipareigojimus. Jiems jų vardas, reputacija ir įdirbis yra labai svarbu, ir jie neleis niekam suteršti to. „Amazon“ pavyzdys tai tik parodė“, – mano A.Cuzanauskas.
Be to, jam atrodo nerimti vežėjų gąsdinimai, kad šie perkels verslus į Vakarų Europą.
„Dirbti ten su tomis pačiomis schemomis mūsų vežėjams tikrai nepavyktų. Ten yra susiklosčiusios kitokios darbo santykių tradicijos. Vairuotojai, nors darbo sutartis turi Lietuvoje, bet gyvena ir dirba Vakaruose, kur kitaip žiūrima į darbo sąlygas, atlyginimą“, – pasakojo profesinės sąjungos atstovas.