CRRC – Kinijos traukinių gamybos milžinė, kelianti baimę Europai

Kinijos bendrovė CRRC yra didžiausia pasaulyje traukinių gamintoja, neslepianti drąsių planų užkariauti pasaulio rinką, kurie išgąsdino Europą, tačiau, Europos Komisijai, kaip ir prognozuota, vetavus „Siemens“ ir „Alstom“ geležinkelių verslo susijungimą, ji neturės rimto varžovo, kurį taip tikėjosi sukurti Prancūzija ir Vokietija.
Kinijos bendrovės CRRC greitojo traukinio maketas
Kinijos bendrovės CRRC greitojo traukinio maketas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pekino traukinių gamybos milžinė

Kinijos bendrovė „China Railroad Rolling Stock Corporation“ (CRRC) gamina vagonus ir lokomotyvus Kinijos geležinkelių tinklui.

Bendrovė buvo įsteigta 2014 metais susijungus dviem valstybinėms įmonėms ir dabar turi daugiau kaip 180 tūkst. darbuotojų.

Tuo susijungimu buvo siekta sukurti galiūnę, kuri galėtų lengviau eksportuoti Kinijos geležinkelių technologijas į tarptautinę rinką ir padidintų Kinijos konkurencingumą.

CRRC augimą paskatino milžiniška Kinijos geležinkelių tinklo pastarųjų metų plėtra – buvo plėstas ir šalies greitųjų traukinių tinklas, kuris šiuo metu yra didžiausias pasaulyje, ir nutiestos dešimtys naujų metro linijų sparčiai augančiuose Kinijos miestuose.

Nauji horizontai

Vos per kelerius metus CRRC atidarė nemažai gamyklų visame pasaulyje, o jos lokomotyvų ir vagonų galima pamatyti ir Bostone, ir Filadelfijoje, ir Kambodžoje, ir Kolumbijoje. Bendrovės klientų sąraše yra ir garsusis Londono metro bei Vokietijos „Deutsche Bahn“.

2017 metais korporacija gavo apie 26 mlrd. eurų pajamų ir užtikrintai aplenkė Vakarų „didįjį trejetą“ – „Bombardier Transportation“, „Siemens Mobility“ ir „Alstom“, kurių kiekvienos įplaukos tais metais sudarė po maždaug 8 mlrd. eurų.

Ypač lengvasis metro traukinys

Paskutinėje transporto technologijų parodoje „InnoTrans“ Berlyne CRRC pristatė savo ateities projektus: į prancūzų greituosius traukinius (TGV) panašų tarpmiestinį krovininį traukinį, galintį judėti 250 kilometrų per valandą greičiu, taip pat ypač lengvo metro traukinio, pagaminto iš anglies pluošto, prototipą.

Skverbimasis į Europą

CRRC stiprina savo pozicijas visame pasaulyje ir tai Europai kelia nerimą: kai kurių šalių vyriausybės jau ėmė įtariai žvelgti į Pekino pastangas įsitvirtinti žemyne per prezidento Xi Jinpingo iniciatyvą „Viena juosta, vienas kelias“.

Viena iš CRRC patronuojamųjų įmonių pernai paskelbė, kad mėgins įsigyti Čekijos gamintoją „Škoda“, o tai dar sustiprintų korporacijos pozicijas Europoje.

CRRC jau yra laimėjusi užsakymų Serbijoje, Makedonijoje ir Čekijoje.

Tačiau ne visi sutinka, kad „Kinijos grėsmė“ yra rimta. Pavyzdžiui, „Alstom“ varžovė iš Kanados „Bombardier“ ir Vokietijos milžinė „Siemens“ teigiamai vertina konkurenciją su CRRC.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs