„Oro navigacija“: atšaukti skrydžiai mažina pajamas
Skrydžių valdymo bendrovė „Oro navigacija“ skaičiuoja, kad dėl sumažėjusių tranzitinių skrydžių į Kiniją įmonė gaus mažiau pajamų, tačiau didelės įtakos jos veiklai tai neturės.
„Kiek tiksliai pajamų praras bendrovė, kol kas apskaičiuoti sunku. Tai priklausys nuo to, kaip greitai koronaviruso iššūkis bus suvaldytas ir kiek laiko oro bendrovės atšaukinės skrydžius į Kiniją“, – BNS sakė „Oro navigacijos“ Komunikacijos vadovas Vytautas Beniušis.
Sausį bendrovė aptarnavo 640 tranzitu per Lietuvą į Kiniją ir iš jos vykusių skrydžių – 6 proc. mažiau nei pernai. Pirmosiomis vasario dienomis jų sumažėjo 43 procentais.
Vidutiniškai už vieną skrydį per Lietuvos oro erdvę iš Europos į Kiniją įmonė gauna apie 170 eurų pajamų.
Tranzitiniai skrydžiai sudaro apie 75 proc. visų „Oro navigacijos“ aptarnaujamų skrydžių. Už juos įmonė kasmet gauna apie 21 mln. eurų – apie 70 proc. visų pajamų. Skrydžiai į Kiniją kasdien sudaro apie 4–6 proc. visų per Lietuvą atliekamų skrydžių.
Lietuvos paštas: gali įstrigti siuntos Kinijoje
Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovės Vaidos Budrienės teigimu, kol kas siuntos iš Kinijos į Lietuvą atkeliauja be sutrikimų, tačiau gali užstrigti siuntų išsiuntimas iš Kinijos, kur nedirba daugelis logistikos centrų ir gamybos įmonių.
„Kol kas sutrikimų nefiksuojame, siuntos gaunamos, tačiau matydami situaciją ir kaip viskas vystosi, darome prielaidą, kad greičiausiai Kinijoje užstrigs siuntų išsiuntimas. Elektroninės parduotuvės priiminėja užsakymus, bet nėra kam pakuoti, išsiųsti, pagaminti. Šitoje dalyje gali būti sutrikimų“, – BNS sakė V.Budrienė.
Daugiau informacijos ji žadėjo pateikti pirmadienį, kai po naujametinių atostogų Kinijoje į darbą grįš verslo centrai, elektroninės parduotuvės.
Siuntos iš Kinijos sudaro 64 proc. viso siuntinių srauto, keliaujančio per Lietuvos paštą.
Kitos logistikos bendrovės nejaučia koronaviruso įtakos
Tuo metu siuntų pristatymo bendrovė „DPD Lietuva“ teigia, kad dauguma Kinijos elektroninių parduotuvių turi sandėlių Europoje, todėl kol kas jokių sutrikimų įmonė nejaučia. Vis dėlto ateityje, jei judėjimas Kinijoje bus ribojamas, gali kilti problemų.
„Kol dar prekiaujama likučiu, sustojusios gamyklos dar problemų nekelia trumpuoju laikotarpiu, bet jei krizė užsitęstų ir Kinija būtų uždaryta, izoliuota tiek prekių judėjimu, tiek žmonių judėjimu, ilgesniam laikotarpiui tai pasijustų pirmiausia prekybininkams, po to atsirandame ir mes, kaip tarpininkas“, – BNS sakė įmonės komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila.
Siuntos iš Kinijos sudaro apie 1 proc. visų „DPD Lietuvos“ siuntų apimčių.
Šiaulių oro uosto, aptarnaujančio krovininius orlaivius, vadovė Aurelija Kuezada BNS sakė, kad jame nekraunama jokių su Kinija susijusių siuntų, todėl jokio poveikio verslui nėra.
BNS anksčiau kalbinti ekonomistai sakė, kad kol kas situacija Kinijoje didžiausios įtakos turi jos pačios ekonomikai – šalies ūkio augimas šiemet bus lėtesnis nei prognozuota, tačiau jei situacija negerės, stringančios logistikos grandinės ilgainiui pasieks ir Lietuvą. Koronavirusas neigiamos įtakos turi ir turizmo sektoriui.
Prieš mėnesį Kinijos mieste Uhane kilęs naujo koronaviruso protrūkis šalyje jau pareikalavo daugiau nei 800 aukų, oficialus užsikrėtusiųjų skaičius viršijo 37,5 tūkst. Pavienių viruso atvejų yra ir kitose Azijos, Europos šalyse, JAV.