Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ jau trečiadienį pranešė, kad visuose Lietuvos ir Baltarusijos pasienio punktuose susiformavo didelės vilkikų eilės.
Tačiau situacija tik blogėja. „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba 15min šeštadienį tvirtino, kad kai kuriuose pasienio punktuose tokių eilių vežėjai nematė jau dešimtmetį
„Raigardo pasienio kontrolės punkte dar prieš tris dienas buvo 40 krovininių automobilių, dabar – 210, net nesimato galo. Kalbėjau su vežėjais, tai mes šitame pasienio punkte jau 10 metų tokių eilių nesame matę. Čia yra 52 valandos laukimo“, – teigė vežėjų atstovas.
Per kelias dienas vilkikų eilės padidėjo visuose punktuose. Daugiausiai vilkikų susitelkę Medininkų pasienio kontrolės punkte – 319, rodo Pasienio kontrolės punktų direkcijos duomenys. Čia prognozuojamas laukimo laikas – 56 valandos.
Lavoriškių pasienio kontrolės punkte per kelias dienas automobilių sankaupa padidėjo 40-čia vilkikų iki 140, Šalčininkų punkte šiuo metu – 270 vilkikų.
Sieja su migrantų krize
Muitinės departamentas tai sieja su migrantų krize Lenkijos ir Lietuvos pasienyje su Baltarusija, taip pat įžvelgia sulėtėjusį Baltarusijos muitinės darbą priimant krovininius automobilius iš Lietuvos.
Tokiai nuomonei pritaria ir A.Burba, pastebėjęs, kad per Lietuvą vyksta ir kitų šalių vilkikai.
„Kai buvo uždaryta dalis Lenkijos pasienio ruožų, mes įspėjome ir vežėjus, kad reikia ieškoti alternatyvių maršrutų ir kad į Lietuvą greičiausiai bus nukreiptas pagrindinis srautas – tą mes ir matome per pastarąsias dienas. Ne tik baltarusiai važiuoja per Lietuvą, bet ir rusai, kazachai ir visi kiti“, – aiškino „Linava“ atstovas.
Jis tvirtina, kad Lenkija per tam tikrus pasienio postus nieko nebepraleidžia, tačiau nors sienos dar nėra visiškai uždariusi, vežėjai nori apsidrausti.
„Kadangi ta informacija, kad gali būti visiškai uždaryta siena, yra pasklidusi, tai, matyt, kad vežėjai į tai smarkiai reaguoja ir nukreipia iš anksto savo vilkikus per Lietuvą, čia arčiausias maršrutas.Tą mes matome per pastarąsias dienas – padidėjimas 150 automobilių per kelias dienas yra milžiniškas kiekis“, – tvirtino A.Burba.
Jis prognozavo, kad ši situacija tik sunkės, o apsunkintas judėjimas per sieną su Baltarusija tęsiasi jau antrus metus.
„O dabar matome baigiamuosius etapus visiško sienos uždarymo link, jei tokiais tempais konfliktas eskaluosis. Tai mus labai neramina, be abejo, stebime, tikimės, kad neprieis iki blogiausio scenarijaus, bet įvertinus visą situaciją, negalima atmesti tokios galimybės, kad būtų ir Lietuvoje visiškai uždaryta siena, kaip ir Lenkijoje“, – svarstė A.Burba.
„Mes to labai nenorėtume, bijome, bet suprastume, kad yra tam tikri ir valstybės planai, todėl vežėjams rekomenduojame, kad jei yra galimybė, ieškoti alternatyvių ir krovinių gabenimo būdų, ir maršrutų“, – apibendrino jis.