Dėl nepakankamos „A320neo“ gamybos „Airbus“ negalės pasinaudoti „Boeing“ problemomis

Po „Boeing 737 MAX 8“ katastrofų Indonezijoje ir Etiopijoje pasaulio oro bendrovės nutūpdė turimus šio modelio orlaivius, tačiau jų nepavyks greitai pakeisti pagrindinės „Boeing“ konkurentės „Airbus“ orlaiviais, rašo britų verslo dienraštis „The Financial Times“.
„Boeing 737 MAX 8“
„Boeing 737 MAX 8“ / „Scanpix“ nuotr.

Priežastis paprasta – „Airbus“ jau išnaudoja visus savo gamybos pajėgumus, kurių vos pakanka vykdyti einamuosius užsakymus.

„Airbus“ vasario pabaigos duomenimis, bendrovei buvo užsakyta pagaminti beveik 6 tūkst. siauro fiuzeliažo orlaivių, įskaitant daugiau kaip 5,8 tūkst. „A320neo“ – pagrindinio „Boeing 737 MAX“ konkurento.

Europos aviacijos ir kosminių technologijų milžinė jau paskelbė ketinanti „A320neo“ gamybą iki šių metų vidurio padidinti iki 60 vienetų per mėnesį, o iki 2021 metų – iki 63 vienetų per mėnesį.

Tuo tarpu analitikai mano, jog dėl dalių tiekimo problemų dar labiau padidinti gamybos bendrovei nepavyks.

Kovo 10 dieną netoli Adis Abebos įvyko oro bendrovės „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing-737 MAX 8“ katastrofa, pareikalavusi 157 žmonių gyvybių. Pernai spalį to paties modelio lėktuvas, priklausęs bendrovei „Lion Air“ sudužo Indonezijoje; žuvo 189 žmonės.

Netrukus po to įvairios pasaulio šalys ėmė stabdyti šio modelio orlaivių skrydžius ir, skrydžių sekimo svetainės „Flightradar24“ duomenimis, visų šių orlaivių naudojimas šiuo metu yra laikinai sustabdytas.

Ekspertai įtaria, jog katastrofų priežastimi galėjo tapti viena orlaivio valdymo sistemos ypatybė, ir yra tikėtina, kad „Boeing“ pavyks gana greitai išspręsti šią problemą. Investicijų tyrimų bendrovės „Morningstar“ analitikai mano, jog yra tikimybė, kad užsakovai neatšauks „Boeing 737 MAX 8“ užsakymų.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Aviakatastrofos vieta Etiopijoje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Aviakatastrofos vieta Etiopijoje

„Boeing“ yra užsakyta pagaminti iš viso apie 4,66 tūkst. MAX šeimos orlaivių ir JAV bendrovė gamina po 52 tokius orlaivius per mėnesį. Bendrovės atstovai praėjusią savaitę pareiškė, jog neketina mažinti ar stabdyti orlaivių gamybos, nors jie kol kas nėra pristatomi užsakovams.

Pasak „The Financial Times“, „Boeing 737 MAX“ skrydžių sustabdymo poveikis apskritai nėra itin reikšmingas. Pavyzdžiui, JAV oro bendrovės turi tik 72 tokius orlaivius, o jų bendras orlaivių parkas sudaro apie 2,4 tūkst. lėktuvų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Įvykio vietoje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Įvykio vietoje

Per paskutinį mėnesį „Boeing“ kapitalizacija sumažėjo 10 proc. iki 214 mlrd. JAV dolerių, o „Airbus“ rinkos vertė per šį laikotarpį išaugo 6,5 proc. iki 118 mlrd. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis