Seimas ketvirtadienį priėmė tai numatančias Miškų įstatymo pataisas: už balsavo 77 Seimo nariai, susilaikiusių ir balsavusių prieš nebuvo.
„Tiesiamas „Rail Baltica“ geležinkelis, reikia nutiesti kelią, reikia paimti žemę ir paskui ją sutvarkyti, kai bus nutiestas geležinkelis“, – teigė Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Pataisos numato, kad apribojimai dėl miško kirtimo nebus taikomi ir specialiųjų žemės naudojimo sąlygų nebus laikomasi įgyvendinant valstybei svarbius projektus.
Laikinieji privažiavimo į statybvietę keliai įgyvendinant valstybei svarbius projektus galės būti įrengiami netaikant miškotvarkos reikalavimų, išskyrus miško atkūrimą po statybos darbų pabaigos.
Pasak K. Starkevičiaus, įrengti laikinus kelius į statybvietes reikia visose miškų grupėse.
„Užbaigus statybos darbus privažiuojamieji keliai būtų demontuojami ir miškas atsodinamas, o žemės sklypo paskirtis nepasikeis ir trečiųjų šalių interesai pažeisti nebus“, – įsitikinęs parlamentaras.
Prie miško žemės taip pat bus priskirtos siauros – iki 10 metrų pločio – inžinerinių tinklų ir jų apsaugos zonų, taip pat dviračių ir pėsčiųjų takų užimamos žemės juostos.