Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dėl susižalojimų viešajame transporte vairuotojai kalti retai

Susižalojus viešojo transporto keleiviui, toks įvykis tiriamas kaip ir bet kuris kitas eismo įvykis, kai sužalojami žmonės, sako Vilniaus ir Kauno viešojo transporto ekspertai. Tačiau jie atkreipia dėmesį, kad labai retai nustatoma, jog dėl to buvo kaltas vairuotojas – dažniausiai savo saugumu nepasirūpina patys viešojo transporto keleiviai.
Autobusas stotelėje
Autobusas stotelėje / Alvydo Opulskio / 15min nuotr.

Staigus pajudėjimas ar stabdymas nėra toleruotinas, jei tam nėra priežasties, sako Vilniaus miesto savivaldybės administracijos miesto ūkio ir transporto departamento vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys. Tačiau, pasak jo, savo saugumu visų pirma turėtų pasirūpinti patys keleiviai: esant laisvų vietų,atsisėsti, o stovint visada laikytis už turėklų.

Nepaisant to, specialistas tikina, kad viešojo transporto priemonių vairuotojai už nesaugų vairavimą yra baudžiami, jei gaunama skundų iš keleivių. „Vairuotojai baudžiami, mažinami atlyginimai, jie gauna drausmines pastabas, įspėjimus ir rimtesnes nuobaudas. Tai priklauso nuo situacijos“, – pabrėžia K.Lubys.

Jis atkreipia dėmesį, kad viešojo transporto vežėjas atsako už keleivį ir jo sužalojimus kelionės metu, jeigu tai atsitiko dėl transporto priemonės vairuotojo kaltės.

Kauno miesto transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras antrina K.Lubiui, primindamas, kad keleiviai turėtų pasirūpinti savo saugumu. Jis taip pat priduria, kad, įvykis, kai nukenčia viešojo transporto keleivis, yra registruojamas kaip ir bet kuris kitas eismo įvykis.

„Tokių atvejų pasitaiko. Jie registruojami kaip ir kiti eismo įvykiai, kai nukenčia žmonės. Kiekvienas atvejis tiriamas. Turbūt pasitaiko tik vienas iš dešimties atvejų, kai nustatoma, kad tai buvo vienokia ar kitokia vairuotojo kaltė“, – tvirtina P.Keras.

Ekspertai taip pat pabrėžia, kad vairuotojams klausytis muzikos per ausines nėra draudžiama, nors tai nėra ir toleruojama. K.Lubio teigimu, vairuotojams draudžiama garsiai leisti muziką, nes tai trikdytų rimtį keleivių salone, todėl kai kurie vairuotojai gali pasirinkti ausines.

„Kelių eismo taisyklėse nėra apribojimų, kad vairuotojas negalėtų ko nors klausytis. Jeigu tai neblaško jo dėmesio, kaip ir kalbant telefonu su laisvų rankų įranga, tai toleruojama. Jeigu jis tai daro nuolatos, galbūt jo dėmesys susilpnėja. Vilniaus viešajame transporte tai nėra pagirtina, todėl vairuotojai susilaukia pastabų“, – sako K. Lubys.

P. Keras atkreipia dėmesį, kad suklysti, ar vairuotojas naudoja laisvų rankų įrangą, skirtą mobiliajam telefonui, ar klausosi muzikos, naudodamas ausines, yra gana lengva, nes kai kurios ausinės gali būti naudojamos abiem tikslams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos