Dešimtys lėktuvų Lietuvos oro erdvėje susidūrė su trikdžiais – neveikė GPS

Per Lietuvos oro erdvę skridę lėktuvai kovą ne kartą turėjo problemų su prastai veikiančia arba išvis neveikiančia palydovinės navigacijos sistema GPS. Visgi tai, „Oro navigacijos“ Techninės veiklos departamento vadovo Mindaugo Rudoko teigimu, neturėjo neigiamos įtakos orlaivių skrydžiams.
Aviacija
Aviacija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pranešimų, kad prastai veikia arba išvis neveikia GPS, valstybės įmonė „Oro navigacija“ sulaukė kovo 5, 6, 12 ir 13 dienomis.

Iš viso jų gauta daugiau kaip 50.

„Šių metų kovo 5, 6 bei 12, 13 dienomis „Oro navigacijos“ Ryšių navigacijos ir stebėjimo tarnyba gavo pranešimus, kad orlaiviai, esantys įvairiose Lietuvos oro erdvės vietose, skundžiasi, jog nestabiliai veikia palydovinės navigacijos sistema GPS arba išvis nėra galimybės naudotis jos signalais.

Tokių pranešimų kovo 5–6 dienomis fiksuota kiek daugiau nei 20, kovo 12–13 dienomis fiksuota daugiau nei 30“, – 15min komentavo „Oro navigacijos“ Komunikacijos vadovė Ingrida Daugirdė.

Ji teigė, kad daugiau tokių trikdžių nuo vasario 24-osios, kai Rusija pradėjo karą Ukrainoje, nefiksuota.

„Europos saugios oro navigacijos organizacija „Eurocontrol“ patvirtino informaciją apie GPS trikdžius, praneštus Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos, Suomijos, Kroatijos, Serbijos ir Latvijos oro navigacijos paslaugų tiekėjų“, – pažymėjo I.Daugirdė.

„Oro navigacijos“ Techninės veiklos departamento vadovas M.Rudokas pabrėžė, jog palydovinės navigacijos sistemos sutrikimai skrydžių virš Lietuvos neigiamai nepaveikė.

Pasak jo, orlaiviai gali naudoti ir kitas navigacines priemones.

Orlaiviai sėkmingai galėjo tęsti savo skrydžius numatytais maršrutais.

„Palydovinės navigacijos sistemos sutrikimai įtakos oro eismui Lietuvoje neturi, nes orlaiviai turi galimybę skristi naudodami kitas navigacines priemones.

Tuo pat metu, kai buvo fiksuojami palydovinės navigacijos sistemos GPS trikdžiai, antžeminės sistemos, įrengtos Lietuvos teritorijoje ir teikiančios signalus orlaiviams Vilniaus skrydžių informacijos regione, veikė be sutrikimų, todėl orlaiviai sėkmingai galėjo tęsti savo skrydžius numatytais maršrutais“, – teigė M.Rudokas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Aviacija
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Aviacija

Kodėl minėtomis dienomis buvo fiksuoti GPS sutrikimai, tiksliai neaišku.

„Konkrečiomis dienomis fiksuotų GPS trikdžių priežastys nėra nustatytos. Bendrai tai gali būti tiek tyčinės veiklos, tiek gamtos reiškinių, pavyzdžiui, saulės audrų, pasekmė“, – komentavo I.Daugirdė.

Portalas „Bloomberg“, remdamasis Prancūzijos civilinės aviacijos administracijos pateikta informacija, penktadienį paskelbė, jog komercinių orlaivių naudojamų palydovinių navigacijos sistemų darbą trikdo Rusijos kariuomenės veiksmai Ukrainoje.

Administracijos Palydovinės navigacijos skyriaus vadovas Benoit Roturier portalui nurodė, jog navigacijos sistemų sutrikimai nuo pat invazijos pradžios fiksuojami Juodosios jūros, rytinės Suomijos ir Kaliningrado anklavo apylinkėse.

Vadovas darė prielaidą, kad sutrikimus lėmė Rusijos sunkvežimių, gabenančių trukdžių įrangą, paprastai naudojamą kariams ir įrenginiams apsaugoti nuo GPS valdomų raketų, judėjimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos