Šiuo metu bendrovės „DFDS“ laivyną sudaro 76 laivai, dešimt iš jų plaukioja su Lietuvos vėliava. Pastarųjų keltų maršrutai driekiasi tiek Šiaurės, tiek Baltijos jūrose. Klaipėda yra pagrindinė bendrovės bazė Baltijos jūroje, čia generuojami pagrindiniai krovinių ir keleivių srautai.
Pasak „DFDS Seaways“ komunikacijos ir ryšių su visuomene vadovo Baltijos jūros regionui Vaido Klumbio, DFDS stipriai vysto laivyną nepaisant prognozių, jog ekonomika gali ristis žemyn.
„Reikia ruoštis ateities poreikiams. Kinijoje yra užsakyti mega ro-ro laivai, kurie galės paimti beveik 7 km krovinio. Jie plaukios Šiaurės jūroje, galbūt Viduržemio jūroje. Pirmieji laivai turėtų pasirodyti 2019 m., kiti – 2020 metais, – sakė V.Klumbys. – Baltijos jūrai yra užsakyti du nauji ropax laivai. Tai tokio tipo laivai, kaip dabar, tačiau bus 30 metrų didesni, paims 4,5 km krovinio. Dabartiniai keltai paima 2,5 km krovinio.“
Naujuose keltuose tilps ir maždaug šimtu daugiau keleivių, iš viso apie 600. Anot V.Klumbio, naujieji keltai bus pritaikyti dabartiniams keleivių poreikiams, juose bus daugiau dviviečių kajučių, mat didžiąją dalį keliautojų sudaro pavieniai keleiviai arba vykstantys poromis.
Naujuose laivuose numatomos didesnės bendrosios erdvės, taip pat erdvesnės kavinės, restoranai, žaidimų zonos vaikams, parduotuvė.
„Kas yra įdomiausia, kad tuose laivuose bus atskira zona vairuotojams, kurioje jie ir valgys, ir galės poilsiauti, veiks atskiras baras, ko dabar neturime. Aišku, jie laisvai galės vaikščioti po visą laivą, nebus atskirti. Tai vieni iš svarbesnių klientų, jiems reikalingas tam tikras poilsio režimas. Darbas įtemptas, manome, kad serviso kokybė pagerės krovinių vežėjams“, – pasakojo V.Klumbys.
Naujuose laivuose dirbs kone dvigubai didesnė įgula. Jau dabar rūpinamasi darbuotojų parengimu. Naujieji laivai turėtų pradėti kursuoti 2021 metais.
Sėkmingi metai
Lietuvoje įsikūrusią „DFDS“ atstovybę džiugina sėkmingi šių metų rezultatai. Per aštuonis šių metų mėnesius keleivių skaičius iš Klaipėdos ūgtelėjo 8–9 proc., jų plukdyta per 140 tūkstančių. Ypač aktyvus buvo vasaros sezonas. Dėl gausaus keliautojų srauto liepos ir rugpjūčio mėnesiais į Švediją keleivius plukdė papildomas keltas.
Nors pagrindinį keliautojų srautą sudaro lietuviai, gausėja ir užsieniečių – olandų, latvių, vokiečių, švedų
„Smagu yra tai, kad iš Vokietijos į Klaipėdą pritraukiama jaunesnė publika. Anksčiau didesnė keleivių dalis plaukdavo grupėmis ir būdavo vyresnio amžiaus, tie vadinamieji nostalgijos turistai, kurių tėvai čia augo, o dabar matome, kad jaunos publikos daugėja“, – sakė V.Klumbys.
Anot V.Klumbio, bendrame „DFDS“ bendrovės biudžete Baltijos jūra, kurios didžioji dalis srauto apdorojama Klaipėdoje, sugerenuoja apie 10 proc. viso indėlio. Pagrindinis srautas išlieka ties Lamanšo sąsiauriu, kur itin aktyviai vyksta tiek keleivių, tiek krovinių judėjimas tarp Europos ir Didžiosios Britanijos.
Per pusę metų visomis DFDS linijomis šiemet pasinaudojo 2,7 mln. keleivių.
Danijoje registruotoje „DFDS“ bendrovėje dirba apie 7 500 darbuotojų, iš jų Lietuvoje – apie 700. Gretos neseniai pagausėjo kompanijai įsigijus didžiausią Turkijos keltų operatorių, kuriam priklauso 12 laivų.