„Ši sėkminga suskystintų dujų bunkeriavimo operacija yra svarbus įvykis Klaipėdos uoste ir reikšmingas šuolis į priekį gerinant uoste teikiamų jūrinių paslaugų kokybę. Klaipėdos uostas yra strategiškai palanki vieta laivams tiekti suskystintas dujas kaip degalus, nes čia pat turime dujų terminalą „Independence“, išmanome su SGD susijusias saugumo procedūras. Nuo šiol Klaipėdos uostas įsitvirtina regiono žemėlapyje kaip patogi ir patikima SGD bunkeriavimo vieta“, – sako uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.
CMA CGM Baltijos jūroje eksploatuoja 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis varomus laivus, kurie reguliariai užsuka į Klaipėdos uostą. Artimiausiu metu įmonė planuoja SGD varomų laivų flotilę išplėsti iki 6.
„Galimybė Klaipėdos uoste bunkeriuoti suskystintų gamtinių dujų konteinerinius laivus yra tvirtas ženklas, kad uosto infrastruktūra prisitaiko prie anglies dvideginio nulinės emisijos tikslų laivyboje. CMA CGM planuoja, kad Klaipėdos uostas bus nuolatinė SGD laivų bunkeriavimo vieta“, – sako Saulius Kazakevičius, „CMA CGM Lietuva“ generalinis direktorius.
SGD gerokai sumažina išmetamų sieros oksidų, azoto oksidų ir kietųjų dalelių kiekį, lyginant su tradiciniais jūriniais degalais, todėl prisideda prie švaresnio oro ir sveikesnės aplinkos. Ši pirmoji operacija rodo bendrą įsipareigojimą siekti tvarumo ir naujovių laivybos pramonėje. Klaipėdos uostas turi ambicijų ateityje siūlyti įvairesnių alternatyvių žaliųjų degalų, įskaitant žaliojo vandenilio gamybą ir tiekimą laivams.
„Avenir“ valdo antrą pagal dydį mažos talpos SGD laivyną, kuriame yra 5 SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivai, ir teikia SGD bunkeriavimo paslaugas visame pasaulyje. Bendrovė yra pirmaujanti SGD ir biodujų tiekėja Baltijos jūroje ir užtikrina energijos tiekimą daugeliui laivų ir terminalų šiame regione, įskaitant Švediją, Lietuvą ir Suomiją.