Kai kur jos per savaitę išaugo daugiau nei 100 vilkikų, taip prailgindamos laukimo laiką daugiau nei dešimtimi valandų. Tad nerimaujant dėl eilėse kenčiančių vilkikų vairuotojų, vežėjų atstovai ir toliau rekomenduoja – esant galimybei rinktis kitus maršrutus bei perspėti partnerius užsienyje, kurie gabena krovinius į Lietuvą.
Naujausiais, kovo 8 -osios duomenimis, Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas siekia maždaug 41 valandą ir yra net 20 valandų didesnis lyginant su praėjusia savaite. Šiuo metu savo eilės čia laukia apie 425 vilkikai, kai praėjusią savaitę jų buvo maždaug 220.
Ilgiausias laukimo laikas – apie 47 val. – ir toliau išlieka Medininkų pasienio kontrolės punkte, kuris, lyginant su praėjusia savaite, taip pat išaugo. Trečiadienio ryto duomenimis, čia laukia daugiau nei 480 vilkikų. Praėjusią savaitę laukimo laikas buvo apie 44 val. ir laukė 460 vilkikų.
Šiuo metu mažiausios eilės ir laukimo laikas yra Lavoriškių ir Raigardo pasienio kontrolės postuose, kur atitinkamai laukia po daugiau nei 70 ir 140 vilkikų, o preliminarus laukimo laikas – 7 ir 16 valandų. Tačiau eilės, lyginant su praėjusia savaite ir čia išaugusios.
Kaip pastebi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, viena pagrindinių problemų, kuri ir toliau stabdo vilkikų pralaidumą yra ta, kad nepaisant ženkliai padidėjusių srautų, Lietuvos pasieniuose dirbančių muitinės darbuotojų skaičius vis dar yra per mažas.
„Deja, bet vilkikų srautai ir toliau auga, o šiuo metu pasieniuose dirbančių darbuotojų skaičius yra pernelyg mažas, kad būtų galima sėkmingai suvaldyti augančių eilių krizinę situaciją pasienyje. Nepaisant to, kad pasienyje ties Lietuva yra įstrigę ES ir trečiųjų šalių vilkikų vairuotojai su kroviniais, mes keliame klausimą, kad būtina nedelsiant spręsti šią labai sudėtingą ir jautrią situaciją.
Šiuo atveju svarbiausi yra žmonės, įstrigę prie vilkikų vairų, o ne mokesčiai valstybei ar verslo uždarbis. Žinoma, padidėjus eilėms nėra galimybės tinkamai ir laiku vykdyti įsipareigojimų ir dėl to valstybės biudžetas surinks mažiau lėšų, nei įprastomis sąlygomis, tačiau dabar svarbiausia pagalba užsienio šalių piliečiams, įstrigusiems eilėse su kroviniais“, – sako Z.Buivydas.
Asociacija „Linava“ dar praėjusią savaitę kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę prašydama kuo greičiau spręsti krizinę situaciją – skirti daugiau pagalbos pasienyje dirbantiems muitinės pareigūnams, siųsti mobilias ekspertų komandas, kas leistų didinti pralaidumą.