Specialios sudėties druska
Dėl ilgai besilaikiusios žemos oro temperatūros kelininkai skelbia ypač sudėtingas meteorologines sąlygas valstybinės reikšmės keliuose. Per pastarąsias 20 val. temperatūra šalyje nepakilo aukščiau kaip -10 ℃, todėl pradėta naudoti specialios sudėties druska slidumui keliuose mažinti. Vairuotojus prašoma išlikti ypač atsargiais, kadangi minėtos sąlygos sunkina tiek eismo sąlygas, tiek kelių priežiūrą.
Net ir esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, intensyviausiuose šalies keliuose nenutrūkstamai dirba kelių priežiūros mechanizmai. Siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą valstybinės reikšmės keliuose, druskos drėkinimui vietoje įprasto druskos tirpalo naudojamas kalcio chlorido tirpalas.
Darbas tęsiamas ir šalies žvyrkeliuose. Juose atliekami sniego šalinimo bei slidumą mažinančių medžiagų bėrimo darbai. Be to, autogreideriai, naudodami dantytus verstuvus, atlieka dangos šiurkštinimą – prorėžas apledėjusioje žvyrkelių dangoje. Taip gerinamas transporto priemonių padangų sukibimas su kelio danga.
Kada pavojingiausia?
Kaip ir buvo skelbta, eismo sąlygas Lietuvoje be žemos oro temperatūros sunkina snigimas ir pustymas, dalyje rajonų eismo sąlygas sunkina plikledis. Sudėtingesnės eismo sąlygos dėl snigimo ir pustymo išlieka didesnėje Lietuvos dalyje, čia valstybinių kelių dangos šlapios, padengtos pažliugusio, prispausto ar puraus sniego sluoksniu, provėžiotos.
Likusioje šalies dalyje valstybinės reikšmės kelių dangos sausos arba drėgnos. Mažesnio eismo intensyvumo rajoninių kelių dangos daug kur provėžiotos, kai kur padengtos pažliugusio, vietomis prispausto arba puraus sniego sluoksniu.
Praktika rodo, kad bene pavojingiausia situacija kelyje labiausiai tikėtina nuo 4 iki 8 val. ryto.
Vairuotojai prašomi rinktis saugų greitį ir atkreipti dėmesį į pavojingus kelių ruožus, pavyzdžiui, greito eismo kelius, sankryžas, miško proskynas, taip pat būti atidžius važiuojant per tiltus ir viadukus. Praktika rodo, kad bene pavojingiausia situacija kelyje labiausiai tikėtina nuo 4 iki 8 val. ryto.
Praėjusią parą valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti prireikė per 100 AB „Kelių priežiūra“ technikos vienetų. Išbarstyta 1 094 tonos druskos, 231 tonos mišinių; išpurkšta daugiau nei 298 m3 tirpalo kelių slidumui mažinti.
Kas už ką atsakingas?
Valstybinės reikšmės keliai Lietuvoje prižiūrimi pagal skirtingus lygius. Juos pasitikrinti galima internetinėje svetainėje.
Be to, vairuotojai gali savarankiškai prieš kelionę įsivertinti tikėtiną kelių būklę interaktyviame žemėlapyje.
„Kelių priežiūra“ primena, kad bendrovė atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose bei mažesniuose miestuose bei miesteliuose. Už kitų gatvių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės.
Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti www.eismoinfo.lt arba paskambinus į visą parą dirbantį Eismo informacijos centrą trumpuoju tel. numeriu 1871 (kaina 0,09 Eur/min.) bei 8 (5) 232 9677. Juo vairuotojai taip pat gali ir perduoti informaciją apie sudėtingas eismo sąlygas keliuose: kliūtis, duobes, plikledį, suniokotus ženklus ir kt.