„Galbūt vienoms šalims projektas jau pasiekė negrįžtamumo fazę (angl. point of no return), kitoms – ne. Kaip bebūtų, tikiu – ir manau, kad ir kiti forumo dalyviai išsakė tokią nuomonę – jog šie metai bus ypač reikšmingi“, – „Rail Baltica“ forume žurnalistams trečiadienį sakė H.Hololei.
„Uždelsimai, kuriuos turime, turi būti įveikti. Manau, kad šiemet turi būti pasiekta reikšminga pažanga, turint omenyje ir Europos Sąjungos finansavimo ciklą. Tad, mano supratimu, tai reikšmingi metai judėti į kitą stadiją, kad projektas būtų baigtas iki 2026 metų“, – pridūrė H.Hololei.
Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigia, kad šalyje jau laikas svarstyti apie projekto baigimą, o ne apie tai, kokia jo stadija pasiekta.
„Anksčiau esame sakę, kad Lietuvoje projektas jau pasiekė negrįžtamumo stadiją. Šiandien taip pat pakartojau, kad turime galvoti apie projekto baigimą, o ne kokioje stadijoje esame. Mes jau ilgai statome šią geležinkelio liniją. Turime pereiti į baigimo fazę, o ne pradžios“, – sakė R.Masiulis.
Latvijos transporto ministras Talis Linkaitis patikino, kad projektas Latvijai yra prioritetinis.
„Galiu užtikrinti, kad Latvijos vyriausybė yra įsipareigojusi „Rail Baltica“ projektui, tai vienas iš mūsų prioritetų. (...) Tikiu, kad projekto užbaigimas ir bus tas negrįžtamumo taškas“, – sakė T.Linkaitis.
Lenkijos infrastruktūros viceministras Andrzejus Bittelis optimistiškai vertina Lenkijos galimybes laiku užbaigti savąją projekto dalį, pasak jo, šalis šiuo klausimu yra „gana pažengusi“.
„Mes jau pradėjome statybas. Jeigu pradedi statybas, neplanuoji žengti atgal“, – sakė A.Bittelis.
H.Hololei teigė, kad taip pat tiki Lenkijos galimybėmis projekte. Jis tikisi, kad visi dalyviai spės laiku užbaigti projektą.
„Turint omenyje uždelsimus, visi žino apie šį iššūkį. Žinoma, tikimės, kad visos projekto dalyvės įdės didžiausias pastangas prisivyti ir pabaigti projektą suplanuotuose laiko rėmuose“, – sakė EK atstovas.
Projekto įgyvendinimą koordinuojančios bendrovės „RB Rail“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Timo'as Riihimakis pabrėžė, kad būtina paspartinti darbus ir parodyti projekto progresą.
„Šiame darbe esu kiek daugiau nei tris savaites, tai nėra ilgas laikas gerai susipažinti su projektu. Bet manau, kad privalome turėti galimybę parodyti jo progresą, turime paspartinti (darbus – BNS)“, – spaudos konferencijoje sakė T.Riihimakis.
„Rail Baltica“ forumas vyksta trečius metus iš eilės. Forumą organizuoja bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ kartu su nacionaliniais projekto įgyvendintojais – „Rail Baltica Estonia“, „Eiropas dzelzcela linijas“ ir „Lietuvos geležinkeliai“.
Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Prie projekto yra prisijungusi ir Suomija. Estija ir Suomija puoselėja planus šalių sostines sujungti geležinkelio tuneliu po Suomijos įlanka, kuris galėtų tapti „Rail Baltica“ pratęsimu.