Kodekso pataisomis, jas rengusios Susisiekimo ministerijos nuomone, siūlomas konkurencingas vežėjų patekimas į rinką – įmonės paslaugą galėtų teikti suderinusios leidimus su savivaldybės institucija, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
Vežėjų naudojami autobusai taip pat turėtų atitikti papildomus kokybės reikalavimus.
Pernai lapkritį Seimui pateiktame pirminiame Kodekso pataisų projekte buvo numatyta, kad tolimųjų maršrutų autobusų tvarkaraščiai turės būti suderinti su traukinių maršrutais, bus galima vežti ne senesniais kaip 14 metų autobusus, stotyse turės būti įrengtos laukimo salės ir patalpos darbuotojams bei ekipažams, keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo peronai, autobusų stovėjimo tarp reisų aikštelės, bilietų kasos ar terminalai bei bagažo saugyklos, jos privalės turėti interneto svetaines ir jose skelbti visą informaciją.
Dėl pasiūlymų kilus daug diskusijų galutinė Kodekso pataisų formuluotė paaiškės po svarstymų Ekonomikos komitete.
LTSA duomenimis, praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo 260 tolimojo susisiekimo maršrutų, kuriuos aptarnavo 35 įmonės. Iki šiol sutartys su vežėjais buvo atnaujinamos kas penkerius metus