Eksportas su SEO. Kaip tai veikia ir ko tikėtis?

Ką turėtų daryti verslas, kuris ieško galimybių išplėsti savo verslą užsienio rinkose? Apie tai kalbamės su SEO agentūros „SEO GENEROLAI“ įkūrėju ir vadovu Donatu Viliamu. Tai strategas, kuris už savo pečių su savo komanda turi daugiau nei 10 metų realios praktinės darbo patirties su interneto svetainių ir el. parduotuvių SEO optimizacija paieškos sistemoms Lietuvos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Jungtinės Karalystės, Skandinavijos, rytų ir vakarų Europos rinkose.
Eksportas su SEO. Kaip tai veikia ir ko tikėtis?
Eksportas su SEO. Kaip tai veikia ir ko tikėtis? / Pexels.com nuotr.
Temos: 2 Eksportas SEO

– Lietuvos rinka yra maža. Kokios galimybės Lietuvos verslui užkariauti eksporto rinkas?

– Sutinku su Jumis dėl Lietuvos rinkos dydžio. Ji tikrai sekli lyginant su kitomis, o dėl įtemptos geopolitinės situacijos (karo Ukrainoje) ir dar visiškai neseniai siautėjusio Covid-19 viruso pasekmių ši rinka dar labiau susitraukė. Juntama vis daugiau nerimo ženklų dėl ateities. Dėl to verslai nuolat ieško alternatyvų – kaip išplėsti savo veiklą į kitas rinkas, kaip eksportuotis savo prekes ar paslaugas ir mes juos dėl to nuolat konsultuojame.

„SEO Generolai“ nuotr./Eksportas su SEO. Kaip tai veikia ir ko tikėtis?
„SEO Generolai“ nuotr./Eksportas su SEO. Kaip tai veikia ir ko tikėtis?

Trumpas faktas apie Lietuvos rinkos dydį. 2020 metų Statistikos departamento duomenys rodo, kad internetu bent kartą per 12 mėnesių pirko 54% Lietuvos gyventojų, kurių amžius 16-74. Tai reiškia, kad interneto parduotuvėse gali apsipirkti tik apie ~1,5 milijono Lietuvos žmonių.

Didesniems gamintojams, interneto prekybos įmonėms, fintech startuoliams tokios rinkos yra per mažai, kad galėtų augti ir plėstis. Dėl to ir ieškoma alternatyvos – kaip išplėsti veiklą į kitas rinkas, kaip eksportuotis savo prekes ar paslaugas.

Mano supratimu verslo eksportas kaip toks, gali būti vykdomas dviem pagrindiniais būdais:

  • Tradiciškai steigiant fiziškai atstovybes tam tikrose užsienio šalyse;
  • Dirbant internetu iš Lietuvos ir remiantis el.prekyba.

Tradicinis būdas yra sudėtingas, gana lėtas ir brangus, reikalaujantis kelių metų įdirbio ir investicijų.

Online būdas greitesnis ir neretai paprastesnis, nes jis dažniausiai remiasi el. prekyba. Net ir dirbant iš Lietuvos galima sukurti el. parduotuvę JAV, Prancūzijos, Vokietijos, Ispanijos ar net Kinijos rinkoms.

– Sukurti el.parduotuvę ar svetainę yra viena. Kas kita yra pritraukti į jas potencialių klientų. Ką šiuo klausimu galite patarti verslams?

– Visiškai teisingai. Susikurti el.parduotuvę tik viena dalis problemos sprendimo. Kita problema – žinomumo trūkumas vietinėje rinkoje. Vien el. parduotuvės kitoje šalyje paleisti nepakanka, reikia pirkėjų srauto.

Pirkėjų srautus tradiciškai galima gauti trimis pagrindiniais būdais:

  1. Populiarinant prekės ženklą (lauko reklama, TV reklama, rėmimai, turinio strategija).
  2. PPC reklama (Google Ads ir kitų tinklų tekstinės ir grafinės reklamos).
  3. SEO (optimizuojant el. parduotuves ar paslaugų svetaines vietos rinkai).

Pirmasis būdas yra itin brangus ir labai ilgas, nes prekės ženklas populiarinamas keletą metų. Antrasis būdas – brangus, nes didelėse rinkose reikia didelių investicijų į srautą. Trečiasis būdas yra ne itin brangus, tačiau užima nemažai laiko, ypač jei rinkose yra didelė konkurencija.

– Gal galite pakomentuoti plačiau, kaip kuriamas verslo eksportas būtent SEO pagalba?

– Jei trumpai, tai viskas vyksta keliais etapais:

  1. Nuperkamas interneto vardas su vietine galūne. Pavyzdžiui, jei norima eiti į Vokietijos rinką, perkamas domenas su .de galūne arba bent jau .eu.
  2. Sukuriama el. parduotuvė. Įdiegiami toje šalyje populiarūs atsiskaitymo būdai.
  3. Parengiami visi reikalingi tekstai.
  4. Sukeliamos prekės su išsamiais aprašymais.
  5. Atliekamas bazinis vidinis SEO pagal toje šalyje populiarių paieškos sistemų reikalavimus (ne visur tai yra Google. Kinijoje populiariausia sistema yra Baidu, o Rusijoje – Yandex).

Viskas paruošta, dabar pirkėjai turėtų pulti pirkti, bet...

SEO eksportui turi keletą rimtų iššūkių, į kuriuos reiktų atsižvelgti.

Kalbos barjeras. Kalbų skirtumas tampa labai reikšmingas, kai imamos šturmuoti ne tokios populiarios rinkos kaip JAV, Jungtinė Karalystė, Australija, kur kalbama populiaria anglų kalba. Labai daug iššūkių kyla dirbant pvz. su Skandinavijos, Kinijos, Japonijos, kitų Azijos šalių rinkomis. Šios kalbos yra labai retos Lietuvoje, todėl labai sunku surasti žmones, galinčius bendrauti su partneriais minėtose šalyse.

Turinio paruošimas. Vertimo agentūrų Lietuvoje tikrai pakanka. Bet čia kyla kita dilema – versto teksto lokalizavimas. Tai speciali paslauga, kai tekstas yra duodamas redaktoriui, kuriam ta kalba yra gimtoji, kad šis jį pakoreguotų taip, jog atrodytų, kad tekstas parašytas vietinių profesionalų. Jei tekstas neverčiamas, reikia vietoje gyvenančių žmonių, kad jie parengtų visus aprašymus ir bazinius tekstus. Kad ir koks geras lietuvis vertėjas būtų, verstas tekstas atrodo dirbtinai, o tai atbaido klientus ir pirkėjus.

Raktažodžių analizė. Reikalingas vietinis žmogus, kuris padėtų su raktažodžių analize, arba jau turintis patirties konkrečiose rinkose. Būtina gerai suprasti kalbą, kad žinotumėte, kaip vietos žmonės veda raktažodžius, kokie jų ieškojimo įpročiai. Tik tada raktažodžių analizė duos rezultatų.

Išorinio SEO strategija. Jei Lietuvoje nuorodos renkamos ruošiant SEO straipsnius ar rašant įvairius edukacinius-reklaminius straipsnius į regioninę žiniasklaidą, tai kitose rinkose tokių priemonių gali nepakakti. Išorinis SEO skiriasi visose šalyse, todėl būtina gerai išsiaiškinti, kas veikia, o kas ne. Tik tada galima pradėti rinkti nuorodas. Tai galima daryti ir Lietuvoje, bendraujant angliškai su potencialiais partneriais – SEO ekspertais, tekstų rašytojais, interneto svetainių administratoriais, žiniasklaida.

Kai visi minėti SEO veiksmai būna realizuoti, tad jau galima laukti gerėjančių pozicijų paieškoje ir, žinoma, didėjančio pirkėjų srauto.

– Ar Jūsų paminėtas SEO problemas užsienio rinkose „nuo – iki“ Jūs sprendžiate pilna apimtimi?

– Geras klausimas. Mes nesakome, kad galime padaryti viską ir visose rinkose. Dalį problemų tokių kaip pvz. SEO raktinių žodžių analizė (potencialo vertinimas), vidinė SEO optimizacija (svetainės pritaikymas optimizuojamiems raktražodžiams), išorinė SEO strategija (nuorodų kūrimas) yra mūsų stiprioji pusė. Taip pat daug kur dirbame ir su turinio rinkodara, bei jo lokalizavimu. Tačiau šioje vietoje stengiamės glaudžiai bendradarbiauti su klientais ir ieškoti problemų sprendimų kartu, nes vistik turinys visuomet turi savo specifiką ne tik lingvistine prasme, bet ir verslo logikos, todėl visa tai yra neišvengiamai derinama su klientu dar prieš pradedant darbuotis konkrečioje rinkoje.

– Ko palinkėtumėte verslams, kurie galvoja startuoti su SEO eksportu užsienio rinkose?

– Mano pats svarbiausias patarimas – neskubėkite kurti/lokalizuoti jokių el.parduotuvių. Visų pirma išsitirkite pačią rinką į kurią planuojate eiti (konkurentus ir raktažodžius). Šį darbą jei žinote kaip galite padaryti patys, arba prašykite SEO specialistų dirbančių Lietuvoje, arba užsienio rinkose.

Jeigu SEO potencialo (paieškos užklausų) yra daug ir įvairių tai jau pirmas geras ženklas. Taip pat geras ženklas aukšta konkurencija, nes tai rodo didelį poreikį. Toliau jau galima dėliotis biudžetus ir SEO strategijas kaip greitai ir kaip plačiai bus einama. Visa tai SEO profesionalai jau gali įvertinti pagal konkretaus verslo poreikius ir galimybes.

Visa tai atlieka ir SEO agentūra „SEO GENEROLAI“. Daugiau informacijos apie mūsų teikiamas paslaugas ir vertybes visuomet rasite adresu: https://seogenerolai.lt/

– Ačiū už pokalbį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis