„Tai yra galimybė „Rail Baltica“. (...) Mūsų santykiai su Kinija iš tiesų keičiasi, nes mes matome šias investicijas kaip galimybę, bet mes vis dar diskutuojame su Kinija dėl jų rinkos ekonomikos, nes praeityje turėjome problemų su saulės jėgainėmis ir plieno kainų dempingu“, – trečiadienį spaudos konferencijoje Vilniuje teigė EP Transporto ir turizmo komiteto delegacijos vadovas Wimas van de Campas.
Delegacijos narė, europarlamentarė Isabella De Monte teigė į kiniškus krovinius žvelgianti kaip į riziką, todėl į juos reikia žvelgti atsargiai. Kitas delegacijos narys Michaelis Crameris tikino, kad jeigu Kinija gabens krovinius „Rail Baltica“, ji turi sąžiningai konkuruoti.
„Jei yra konkurencija, ji turi būti sąžininga. Matėme su saulės jėgainėmis, su plienu, kad tai nesąžininga konkurencija“, – sakė M.Crameris.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis šią savaitę BNS teigė, kad Lietuva aktyviai domisi galimybe pritraukti kuo daugiau į Europą gabenamų krovinių iš Kinijos, tuo metu antros didžiausios pasaulyje ekonomikos finansinės investicijos, kurios galėtų būti naudojamos infrastruktūros projektams, nėra prioritetų sąraše.
Ministras praėjusią savaitę dalyvavo Pekine vykusiame tarptautiniame forume „Viena juosta, vienas kelias“. Anot jo, Lietuva Kinijai siūlo kokybišką transporto ir logistikos grandinę, išnaudojant tiek geležinkelių transportą, tiek Klaipėdos jūrų uostą.