ES Taryba trečiadienio naktį pranešė, kad antradienį priimta Tarybos pozicija per pirmąjį svarstymą. Dabar teisės aktus per antrąjį svarstymą turės priimti Europos Parlamentas.
Mobilumo pakete rengiami pokyčiai numato, kad bus privaloma kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį, o kassavaitinį poilsį vairuotojai turės praleisti ne kabinoje.
Lietuva ir bendramintės šalys praėjusį mėnesį ES institucijas ragino atidėti Mobilumo paketo nuostatų priėmimą, kol nesibaigs koronaviruso pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.
Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.
Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Balsavimo data Europos Parlamente dar nenustatyta, anksčiau buvo skelbta, kad jis turėtų vykti ne anksčiau kaip gegužę.