„Tai reikštų, kad mes ketiname „Rail Baltica“ įgyvendinti kaip bendrą projektą“, – pareiškė Estijos premjeras Taavis Roivas.
Anot jo, pirmajame etape prašomą sumą – 191 mln. eurų – ketinama panaudoti įvairiems tyrimams ri studijoms, žemės sklypams, per kuriuos būtų nutiestas geležinkelis, išpirkti.
„Rail Baltica“ – strategiškai svarbus, tačiau kartu ir brangus projektas. Jį įgyvendinti įmanoma, tik sulaukus finansinės paramos iš Europos Sąjungos. Kita vertus, šis modernus geležinkelis yra svarbus ne tik Estijai, Latvijai ir Lietuvai, bet ir visai Europai“, – pridūrė Estijos vyriausybės vadovas.
Prašymai dėl finansavimo turi būti pateikti iki vasario 26 dienos, o sprendimo laukiama rudenį. Tikimasi, kad EK finansuos 85 proc. bendros 3,7-5,2 mlrd. eurų vertės projekto kaštų.
Lietuva jau pradėjusi tiesti europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Bendra pernai rudenį įkurta trijų Baltijos šalių įmonė koordinuos projekto įgyvendinimą nuo Kauno per Vilnių, Rygą iki Talino.
Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti