Vilnietė Zoja, nusprendusi, kad jau laikas namo, šeštadienio vidurnaktį ieško taksi – važiuos iš sostinės Rūdninkų gatvės į Viršuliškes. „Uber“ jai pasiūlo grįžti namo už 5-8 eurus. Brangoka, todėl pabando „Taxify”. Ir kelionė namo jai tekainuoja 3,4 euro. Mat „Taxify“ beveik visą rugpjūtį taiko 20 proc. nuolaidą kelionėms. Tą jaučia ne tik keleiviai, bet ir konkurentai.
Sumažėjo kaina, padaugėjo keleivių
Rugpjūčio 9 dieną „Taxify“ kelionėms pradėjo taikyti 20 proc. nuolaidą. Neslepia – tam, kad išaugintų savo rinkos dalį.
„Klientai labai patenkinti kainos ir kokybės santykiu, o vairuotojai nuolaidos nepajunta, nes ją kompensuojame jau kitą dieną. Taip jų uždarbis dar padidėja nuo gerokai didesnių srautų“, – 15min pasakojo „Taxify“ atstovas Lietuvoje.
Klientai labai patenkinti kainos ir kokybės santykiu, o vairuotojai nuolaidos nepajunta, nes ją kompensuojame jau kitą dieną. Taip jų uždarbis dar padidėja nuo gerokai didesnių srautų, – 15min pasakojo „Taxify“ atstovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.
Jis taip pat pranešė, kad nuo rugpjūčio 29 dienos pradės taikyti net 50 proc. nuolaidą kelionėms. Kiek ji truks, „Taxify“ kol kas neapsisprendė.
„Nuolaidą taikysime bent savaitę ar dvi. Po to stebėsime situaciją ir elgsimės priklausomai nuo klientų poreikių, galimai grįšime prie šiek tiek mažesnių nuolaidų. Bet kokiu atveju tai nėra trumpalaikė akcija“, – tikino bendrovės atstovas Andrius Pacevičius.
Jis aiškino, kad tokios kainos rezultatus veikia „labai teigiamai“: „Kas savaitę augame maždaug 30 proc.“
„Taxify“ veikia panašiai, kaip „Uber“ – teikia tarpininkavimo paslaugas tarp pavėžėjų ir keleivių. Vairuotojai-partneriai pinigus gauna kiekvienos savaitės pradžioje pavedimu į savo banko sąskaitą iš „Taxify“, kuris klientams, priešingai nei „Uber“, leidžia atsiskaityti ir grynaisiais.
„Taxify“, kaip ir „Uber“, piko metu taiko daugiklį – vartotojas mato, kad jo kelionė kainuos ne kaip įprasta, o 1,2 ar 1,5 karto daugiau.
„Tarifo daugiklis taikomas piko metu ar per prastą orą kaip papildoma motyvacija vairuotojams išvažiuoti į gatves. Taip užtikriname pakankamą automobilių kiekį klientams, o ir patys daugikliai pas mus nėra labai dideli. Pagal mūsų duomenis daugiklis buvo taikomas ne taip ir dažnai – iki 20 proc. laiko“, – 15min sakė „Taxify“ atstovas.
„Uber“ kainomis nežais
„Uber“ vadovas Baltijos šalyse Ennas Metsaras nuo konkretaus atsakymo į klausimą, kaip „Taxify“ kainų politika paveikė jų bendrovę, išsisuko. Jis 15min rašė, kad „Uber“ naudojasi tūkstančiai, o įmonė „nuosekliai auga“.
„Uber“, kaip ir „Taxify“, piko metu taiko padidintą tarifą.
„Siekiame užtikrinti patikimas pavėžėjimo paslaugas, todėl kai kelionių paklausa viršija pasiūlą, kainos laikinai padidėja. Tai dažnai sutampa su piko valandomis mieste, tačiau kiti veiksniai, tokie kaip blogos oro sąlygos ar eismo sutrikimai, irgi gali turėti didelės įtakos“, – rašė E.Metsaras.
Pasak jo, kainos pakilimus automatiškai nustato specialus „Uber“ algoritmas, kuris realiu laiku stebi rinkos sąlygas mieste ir atitinkamai reaguoja, kad kuo greičiau subalansuotų kelionių paklausą ir pasiūlą.
Apie planuojamas skelbti nuolaidas ar kitokią reakciją į augantį konkurentą, E.Metsaras laiške neužsiminė.
Taksistai raukosi
Taksistams, kurie ir taip visą laiką šnairuodavo į pavėžėjimo paslaugas teikiančias bendroves, „Taxify“ kainų politika visai nepatinka. Jie tikina, kad veltis į konkurentų paskelbtą kainų karą negali.
„Be abejonės – jeigu vienur daugėja, tai kitur mažėja. Važiuojančių skaičius juk nei didėja, nei mažėja – besinaudojančių paslauga skaičius yra toks pats“, – 15min sakė Ričardas Kriukovas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas.
Norint atsakyti per kainas, reikia arba mokesčių nemokėti, arba dar kažką daryti, – kalbėjo R.Kriukovas.
Taksi įmonės pastaruoju metu, pasak jo, išties pajuto mažėjantį keleivių skaičių.
Sureaguoti į konkurentų veiksmus, mažinant kainas, R.Kriukovo teigimu, nelabai yra galimybių.
„Šiai dienai atsakyti kainomis nelabai yra galimybių. Tiksliau, jų visai nėra. Tai jau tampa nebeįmanoma. Vienintelė kaina, kuri nepakilo, įvedus eurą, kiek aš matau, tai yra. Ne vienintelė galbūt, bet labai mažai – degalų kainos liko tos pačios, ir taksi kainos liko tos pačios. Visa kita pabrango – net ir autobusų, troleibusų bilietai. Norint atsakyti per kainas, reikia arba mokesčių nemokėti, arba dar kažką daryti“, – kalbėjo R.Kriukovas.
Į „Taxify“ investavo „Uber“ konkurentė
Rugpjūčio pradžioje pranešta, kad Estijos pavėžėjimo paslaugų bendrovės „Taxify“ sulaukė reikšmingos investicijos iš „Uber“ konkurentės – Kinijos bendro naudojimosi transporto priemonėmis paslaugų bendrovės „Didi Chuxing“.
Apie tai pranešusi „Taxify“ sandorio detalių neatskleidžia, tačiau pažymi, jog nuo rugpjūčio 1-osios pradėjo naudotis „Didi Chuxing“ platforma paslaugoms teikti, o Kinijos bendrovė investuos į „Taxify“, kad ši galėtų plėsti veiklą Afrikos ir Europos rinkose.
„Taxify“ kontrolė išliko ligšiolinių akcininkų rankose. „Didi Chuxing“ įsigijo mažąją akcijų dalį, tačiau ilgalaikio bendradarbiavimo ir investicijų sąlygomis“, – BNS sakė „Taxify“ valdybos narys Martinas Villigas.
Pajamos Estijoje siekė 1,5 mln. eurų, Latvijoje – 510 tūkst. eurų, Lietuvoje – 152 tūkst. eurų, Vengrijoje – 44 tūkst. eurų, Pietų Afrikoje – 557 tūkst. eurų.
„Taxify“ pranešė 2016 metais gavusi 2,8 mln. eurų pajamų – triskart daugiau nei 2015-aisiais, o grynuosius nuostolius sumažinusi 90 proc. iki 49 tūkst. eurų.