Susisiekimo ministro nuomone, toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų vežėjų lankstumą. Privalomas tuščių vilkikų grįžimas taip pat turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Dabartinis Mobilumo paketo kompromisas gerokai nutolo nuo savo pirminių tikslų. Vietoje bandymo modernizuoti sektorių ir surasti balansą tarp platesnės konkurencijos ir geresnių socialinių bei darbo sąlygų šiuo metu matome siūlymą įvesti nepagrįstus apribojimus ir išstumti mūsų vežėjus iš kitų šalių rinkų“, – susitikime su EK transporto ir judumo komisare Violeta Bulc sakė R. Masiulis.
Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai pirmadienį V. Bulc pristatė bendrą poziciją dėl svarbiausių Mobilumo paketo teisės aktų rinkinio nuostatų.
Be to, nuogąstaujama, kad naujos vairuotojų komandiruočių taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, nes nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu.
„Europos Sąjungoje turime kurti bendrą, vieningą transporto erdvę, todėl tarptautinės transporto rinkos skaidymą vertiname kaip siūlymą, prasilenkiantį su ES tikslais ir kaip žingsnį atgal, atsižvelgiant į tai, kas jau pasiekta integruojant rinką“, – kalbėjo R. Masiulis.
Lietuvos iniciatyva šiuos klausimus Grace (Austrija) aptarė Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Maltos ir Airijos ministrai bei ministerijų atstovai. Lietuva savo Mobilumo paketo vertinimą yra pateikusi ir kitomis ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms.
Lietuva ragina vietoj tokių perteklinių reikalavimų išspręsti vairuotojų poilsio klausimus. Šiuo metu Europoje trūksta specialių tokios paskirties aikštelių, todėl jas reikia plėsti.
ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija dėl Mobilumo paketo pasiūlymų siekia susitarti gruodžio 3 dienos.