„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, jog 3 bendrovės pateikė mažiausias kainas trijų dalių Kazlų Rūda – Kaunas vėžės rekonstrukcijos ir naujos europinio standarto vėžės tiesimo rangos darbų konkurse.
Rekonstruoti ruožą Kazlų Rūda-Mauručiai už mažiausią kainą – 197,6 mln. litų (su PVM) – pasiūlė „Eurovia“, ruožą Mauručiai-Jiesia – „Panevėžio keliai“ – 131,9 mln. litų, ruožą Jiesia-Kaunas – „Hidrostatyba“ – 208,4 mln. litų.
„Pakartotinis konkursas davė apčiuopiamos naudos, tiekėjai įvertinę realią situaciją rinkoje ir perskaičiavę savo sąmatas, pasiūlė kainas, kurios yra apie 78 mln. litų mažesnės, lyginant su ankstesniu konkursu. Be to, antras konkursas pritraukė daugiau įmonių, manome, kad padidėjusi konkurencija taip pat įtakojo gerokai mažesnes kainas“, – pranešime teigė „Rail Baltica“ projekto direkcijos direktorius Antanas Zenonas Kaminskas.
Konkurse dar dalyvavo „Alkesta“, Geležinkelio tiesimo centras ir „Fegda“.
Anot „Lietuvos geležinkelių“, pasiūlymai bus įvertinti pagal ekonominio naudingumo kriterijus – rangos darbų atlikimo terminą bei kainą.
Šiuo metu Lietuvoje nutiesta apie 7 kilometrų ilgio siauros vėžės tarp Šeštokų ir Mockavos.
Lietuvoje geležinkelis yra rusiškos vėžės, kurios plotis – 1520 milimetrų. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė – 1435 milimetrai.