G.Žiemeliui pasitraukus iš Maskvos Žukovskio oro uosto akcininkų, ši rinka tampa mažiau svarbi, Rusijoje liko tik grupės antžeminio aptarnavimo įmonė viename oro uostų. Verslininko teigimu, pajamos iš Rusijos nuo 2014 metų niekada nesudarė daugiau nei 30 proc., dabar Rusijos rinka sudarė apie 11 proc. už paskutinį 9 mėnesių laikotarpį, įskaitant įvairių detalių pardavimus ir pan.
Vis labiau svarbi „Avia Solutions Group“ darosi Azijos rinka, kuri, viliasi įmonė, 2022 metais sudarys apie 30 proc. visų grupės pajamų.
„Renkamės panašias bendroves pagal rinkas, kur dar galime būti konkurencingi. Išsirinkome šalis, kur mūsų atskiruose produktuose yra nepakankama konkurencija, ir steigiame ten savo bazes“, – pasakojo verslininkas.
Šiuo metu Azija, nors ir auganti, vis dar sudaro mažą pajamų dalį. Preliminari „Avia Solutions Group“ apyvarta 2018 metais siekė 435 mln. eurų.
„Europoje augsime. Azijos dar ten beveik nėra. Tikėtina, kad augimo tempai Europoje sumažės“, – aiškino verslininkas.
Jis pasakojo, kad Azijoje klonuoja savo veiklas – Indonezijoje, kur trūksta lėktuvo remonto paslaugų, veikia „FL Technics“, Vietname atidaryta pilotų mokymo akademija, kaip sako G.Žiemelis, lietuviškosios BAA klonas.
„Azijoje svarbu, kad mes klonuojame savo veiklas, savo išdirbtus produktus, turime IT sprendimus, apskaitos modulius, platformas“, – sakė G.Žiemelis.
Kinijoje, pavyzdžiui, jis tikisi užimti apie 10 proc. lėktuvų remonto rinkos – kasmet atlikti apžiūrą maždaug 200 lėktuvų planinių patikrų. Beveik tiek pat lėktuvų „FL Technics“ aptarnauja Lietuvos angare. „FL Technics“ kartu su Kinijos „China Airlines Leasing Group Holdings Limited“ („CALC“) ir jų antrine kompanija „Aircraft Recycling International“ („ARI“) įsteigė bendrą lėktuvų remonto įmonę, pirmi orlaiviai bus aptarnauti šių metų pabaigoje.
G.Žiemelio teigimu, iš dalies iš Žukovskio oro uosto jį privertė pasitraukti ir geopolitinis spaudimas. Smarkiai plečiantis Azijoje, o ypač Kinijoje, jo teigimu, taip pat kyla rizika.
„Geopolitinės rizikos didžiausios, sankcijos. Kinija sustiprėjo, tapo mega valstybe. Prekybiniai karai ne šiaip sau vyksta. Neatmenu galimybės, kad tie klausimai bus vis aštresni“, – kalbėjo G.Žiemelis.
Vis tik Kinijos rinka jam yra labai patraukli.
„Išsilaikyti toje rinkoje priklauso nuo daugybės faktorių, aišku, kad mes turime pastoviai išlikti įdomūs kaip partneriai, atnaujindami ir vystydami tuos produktus. Azijos rinkos konkurencingumas ir užimtumas yra sąlyginai nedidelis, lėktuvų kiekis auga sparčiau, todėl ten galime su sąlyginiai mažesne konkurencija augti“, – tikino G.Žiemelis.
Verslininkas pasakojo, kad ketina apjungti įmones ir pasiūlyti jų akcijų Honkongo biržoje jau šių metų antrąjį pusmetį. Apjungta įmonė vadintųsi „Avia Solutions Group“, nes, verslininko manymu, pavadinimo, kuris jau gerai žinomas Kinijoje, keisti tikrai neverta. Kokią dalį akcijų pasiūlys biržai, kol kas nėra aišku.
Komentuodamas Maišiagaloje statomą viešbutį jis aiškino, kad svečių namai statomi tikrai ne asmeniniam naudojimui.
IŠSAMIAU SKAITYKITE: Gedimino Žiemelio valdos ant ežero kranto: rūmai, elnynas ir artimiausių žmonių ratas
„Ir kam man reikia 6 vienodų apartamentų“, – G.Žiemelis tikino, kad neretai atsiveža į Lietuvą tokių klientų, kurių „į gatvę nepaleisi“, ir nori jiems užtikrinti privatumą. Vienas iš žmonių, kuriuos skraidina jo lėktuvai, yra futbolininkas Ronaldo. Kitų asmenų „Avia Solutions Group“ neįvardijo, tačiau tikino, kad tai yra žinomi žmonės.
„Per metus angare remontuojami 6 prezidentiniai lėktuvai“, – sakė G.Žiemelis.
Pirks krepšinio klubą
Jis taip pat atviravo, kad jo planuose yra ir krepšinio komandos įsigijimas.
„Asmeniškai tikslą turiu nusipirkti NBA komandą kaip verslą. Kokią? Pigiausią. Bet kaip verslą, ne kaip žaislą. Pigiausias klubas kainuoja 1 mlrd. dolerių. Reikia pirkti 70-75 proc. akcijų, tai kainuotų apie 700 mln. dolerių“, – dėstė G.Žiemelis, tikinęs, kad žino, kaip užsidirbti iš tokio verslo.
Įsigyti klubą jis ketina per 5 metus ar greičiau.
Kaip ketina uždirbti iš NBA?
„Yra algoritmas, ką daryti su komanda. (…) Statai didesnę areną kitam mieste, perkeli į kitą miestą, nusiperki dvi žvaigždes, pasiimi Jasikevičių treneriu, kiti žaidėjai turi būti pigūs. Žvaigždės pritraukia žiūrovus. Bilietai turi būti nuo 125 dolerių. Pakeli iki 200. Didesnė arena leidžia parduoti daugiau bilietų. Padarai iš arenos retailą (mažmeninę prekybą), kai ateina žmonės į areną apsipirkti, bet neina žiūrėti krepšinio. Pusę pajamų sudaro bilietai iš arenos, trečdalį sudaro suvenyrų pardavimai“, – verslo planą aiškino G.Žiemelis.
Tam, kad parduotum suvenyrus, jo teigimu, reikia turėti žvaigždžių.
„Ronaldo perėjo iš Ispanijos į „Juventus“ už 100 mln. dolerių ir pirmą dieną pardavė maikučių už 70 mln. dolerių. Per savaitę atsipirko. Viskas labai paprasta“, – dėstė verslininkas.
Pigiausias klubas, jo teigimu, yra Naujojo Orleano „Pelicans“, kurio vertė siekia apie milijardą dolerių.