Šią savaitę „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis ir „Rostec“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Dmitrijus Šugajevas pasirašė sutartį dėl oro uosto Ramenskojė, mieste netoli Maskvos, statybų. Sandorio vertė – 10 mlrd. rublių.
Nors pati „Rostec“ kompanija Vakarams neužkliuvo, jos generalinis direktorius Sergejus Čemezovas pateko į sąrašą žmonių, kuriems JAV dėl prisidėjimo prie Rusijos agresijos Ukrainoje taiko sankcijas. Tiesa, „Rostec“ generalinis direktorius užkliuvo tik Jungtinėms Valstijos – Europos Sąjungos juodajame sąraše jo nėra
S.Čemezovas Vladimirą Putiną pažįsta nuo devinto praėjusio amžiaus dešimtmečio – jie kartu gyveno tame pačiame butų komplekse Rytų Vokietijoje. Metų metus S.Čemezovas vadovauja galingai valstybės įmonei, dirbančiai su ginklus eksportančia „Rosoboronexport“.
S.Čemezovas šią savaitę paliko vietą „Rosneft“ direktorių taryboje, į kurią valstybės buvo paskirtas praėjusiais metais. Naftos gavybos ir perdirbimo kompanijai „Rosneft“, kaip ir jos generaliniam direktoriui, yra taikomos Vakarų sankcijos.
Šimtamilijoninės investicijos Romenskojė
Investicijos į oro uostą sieks 10 mlrd. rublių (apie 713 mln. Lt), iš kurių 8,3 mlrd. rublių (592 mln. Lt) – skolintos lėšos. Pirmieji keleiviai oro uosto paslaugomis galės pasinaudoti jau 2016 metų pradžioje, o iki 2021 metų oro uostas galės aptarnauti 12 mln. keleivių ir 40 tūkst. tonų krovinių per metus.
„Ramport Aero“ 25 proc. plius viena akcija priklauso transporto parodų kompleksui „Rusija“ (kuri yra „Rostec“ dalis), 75 proc. plius viena akcija – „Avia Solutions Group“ įmonei „Airport Management“. Įstatinis kapitalas – 1,33 mlrd. rublių (per 90 mln. Lt). Rusai investavo per 300 mln. rublių (21 mln. Lt), „Avia Solutions Group“ – milijardą rublių (69 mln. Lt).
„Rostec“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Dmitrijus Šugajevas džiaugėsi, kad pritraukė didelę patirtį turintį partnerį iš Lietuvos ir tikino, kad tai padės dirbti pagal aukščiausius tarptautinius standartus.
Numatyta pastatyti apie 400 tūkst. kvadratinių metrų ploto oro uoste, kuriame bus keleiviniai ir krovinių terminalai, techninės priežiūros punktai, automobilių stovėjimo aikštelė, viešbučiai, administracinės patalpos.
„Po to, kai bus baigti visi projekto etapai, oro uostas virs vienu moderniausių aviacijos klasterių, kur klestės tiek eksperimentinė, tiek komercinė aviacija“, – cituojamas „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis.
Oro uostas bus statomas trimis etapais. Iki 2016 metų pradžios bus pastatytas pirmas keleivinis terminalas (15 tūkst. kvadratinių metrų). Jis aptarnaus iki 1,8 mln. keleivių per metus.
Antrojo etapo metu iki 2017 metų bus pastatytas antrasis keleivinis terminalas (30 tūkst. kvadratinių metrų, 6 mln. keleivių per metus). Taip pat bus pastatytas 5 tūkst. kvadratinių metrų ploto krovinių terminalas.
2019 metais pirmasis terminalas bus padidintas iki 30 tūkst. kvadratinių metų ir galės aptarnauti jau 6 mln. keleivių per metus.
„Rostech“ ir „Avia Solutions Group“ tikisi, kad keleivių skaičius augs nuo 1,8 mln. 2016 metais iki 12 mln. 2021 metais.