Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet gabenami sklandžiai, tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ tikina liepą pervežę rekordiškai daug grūdų.
Kviečiai
Kviečiai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Bendrovės antrinė įmonė „LG Cargo“ liepą pervežė 224 tūkst. tonų lietuviškų grūdų – 47 proc. daugiau nei pernai. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, tai didžiausias liepą pervežtas grūdų kiekis per pastaruosius septynerius metus.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, sklandžiam grūdų pervežimui didelės įtakos turi ir tai, jog grūdininkai iš anksto užsako vagonus.

„Tokiu būdu mūsų specialistai gali detaliai suplanuoti krovinio pristatymą į galutinį tašką. Taip pat siekiame krovinių eismą taip sustyguoti, jog grūdovežiai turėtų prioritetą, neturėtų ilgų prastovų ir būtų maksimaliai užtikrinamas jų panaudojimas“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Martynas Burba.

Anot jo, liepos mėnesį, palyginti su pernai, grūdus gabenančio vagono kelionės trukmė iki uosto ir atgal sutrumpėjo 18 valandų.

Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė Dalia Ruščiauskienė sako, kad problemų kol kas nekyla.

„Situacija nebloga, vagonų užtenka, „Lietuvos geležinkeliai“ pasirūpino, kad būtų vagonų iš kitų valstybių parkų – baltarusiškų, moldaviškų, ukrainietiškų, dabar daugiausia baltarusiški. Taip, jie yra brangesni, bet transporto turime, vežti galime“, – BNS sakė ji.

Pasak D.Ruščiauskienės, kol kas neaišku, kiek šiemet bus eksportuota grūdų.

„Dėl kiekių, sunku pasakyti, nes dar pati pradžia, yra padaryta kontraktų, bet išvežimai yra labai skirtingais laikotarpiais, kai kur rugsėjį, spalį, kai kur po Naujų metų. (...) Kol kas vyksta vežimai į uostą, kiek įmanoma, yra suvežta, pagal įmonių talpas, po to jau tie vagonai nebereikalingi“, – teigė ji.

Grūdų prekybos įmonės „Agrokoncerno grūdai“ vadovas Karolis Šimas sako, kad šiemet bendrovė vagonų trūkumo nepajuto, tačiau jei derlius būtų didesnis nei vidutinis, tuomet vagonų trūkumą būtų sudėtingiau kompensuoti automobiliais.

„Paprastai didžiausias vagonų trūkumas būna kūlimo metu, per patį javapjūtės piką. Šiemet derlius nėra pats didžiausias, jis vidutinis arba žemiau vidutinio. Šiuo metu kūlimo sezonas eina į pabaigą – 80-90 proc. grūdų nukulta ir jie yra vienaip ar kitaip susandėliuoti. Šiais metais mūsų bendrovė vagonų trūkumo iš esmės nepajuto“, – BNS teigė K.Šimas.

Pasak jo, „Agrokoncerno grūdai“ daug metų vagonų poreikį planuoja iš anksto ir su „Lietuvos geležinkeliais“ sudaro ilgalaikes sutartis. Jei piko metu vagonų pritrūksta, juos išsinuomoja iš kitų įmonių.

Bendrovė kasmet apie 70 proc. eksportuojamų grūdų veža geležinkelio vagonais, likusius – automobiliais.

„Taip nutinka dėl to, kad piko metu vagonų tiesiog trūksta. Jei būtų nuomojama daugiau vagonų, įmonė geležinkeliu galėtų pervežti didesnį kiekį grūdų. Tikėtina, kad ir šiais metais proporcija išliks tokia pati, kaip ir iki šiol“, – teigė K.Šimas.

„Agrokoncerno grūdai“ šiemet tikisi eksportuoti kiek daugiau grūdų nei pernai – apie 800 tūkst. tonų. Pernai įmonė eksportavo apie 750 tūkst. tonų grūdų.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkelių“ vagonų parke yra apie 1300 grūdinėms kultūroms tinkančių vežti vagonų, iš jų – 950 įmonės, kiti – partnerių. Pernai įmonė turėjo apie 1200 vagonų.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuva pernai eksportavo apie 2 mln. tonų lietuviškų grūdų. Daugiausiai jų vežta į Ispaniją, Latviją, Nigeriją, Saudo Arabiją, Turkiją. Šių metų pirmąjį pusmetį jau eksportuota 1,5 mln. tonų, daugiausiai į Saudo Arabiją, Turkiją, Sudaną, Pietų Afriką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais